Jan Christensen

20

Benny Hinn

Publisert: 2. jun 2010
Jeg er veldig glad i Livets ord, og det flotte misjonsarbeidet de har.
Og er veldig glad i Ulf Ekan og Birgitta Ekman.
Har og sett flere veldig bra møter med Benny Hinn og lest flere av hans bøker og er blitt veldig velsignet.
Jeg elsker den salvede lovsangen som det er på Benny Hinn sine møter.
Er ingen tvil om at Gud har brukt og fortsatt bruker Benny Hinn mektig.
Men er noen ting jeg alikevel vil sette noen spørsmål med.
Reagerer på at Livets Ord inviterer Benny Hinn til å tale på Europakonferansen. Fikk ufred når jeg leste at Benny Hinn skal tale på Europakonferansen
Her er noen av de årsakene til at jeg reagerer:
 
1. Benny Hinn er nyskilt, synes det var uklokt av Livets Ord å inviterte Benny Hinn nå.
 
2. Benny Hinn profeter ting som ikke skjer, han profeterte bla. at Fidel Castro skulle dø i 90 tallet. Fidel Castro lever fortsatt. Benny Hinn profeterte at det homeseksuelle miljøet i USA skulle Gud ødelegge i løpet av 1994 og 1995. Den av flere andre profetier har ikke skjedd, se her er videosnutten: http://www.youtube.com/watch?v=fWXTyLDnqwo
 
3. benny kaster forbannelse på de som går imot hans tjeneste, Jesus sa velsign de som forbanner dere. Dette er grovt av en mann som kjenner Bibelen så godt som Benny Hinn gjør. Her kan dere se at Benny kaster forbannelser på mennesker: http://www.youtube.com/watch?v=7wAQ5ftiEqE
 
4. Ville Jesus sagt dette?
http://www.youtube.com/watch?v=2becyRCK6LU&feature=related
 
5. Ville Jesus gjort dette?
http://www.youtube.com/watch?v=c9U_lWmAsYM&feature=related
 
Om en leser vekkelseshistorie så ser en at mange av Guds tjenere begynte i ånden, men gikk ut i kjødet og falt ut av tjenesten.
Vi trenger å be for Benny så han ikke faller og kommer ut av tjenesten.
 
Broderlig hilsen
Jan Christensen
 
 
 
 
Kommentar #201

Jan Christensen

20 innlegg  114 kommentarer

RE: Jan

Publisert over 11 år siden

 Paulus forbannet ikke sine fiender, men han overga mennesker til satan som levde i synd og ikke ville omvende seg. De fikk flere anledninger til å omvende seg før de ble overgitt til satan.

Det er forskjell på det og å kaste forbannelser på kritikerne på ett møte, Paulus kastet ikke forbannelser på sine kritikere slik Benny Hinn gjør.

De som Paulus overga til satans ødeleggelse fikk først mange sjanser til å omvende seg.

Benny Hinn bare kaster ut forbannelser til kritikere på møter, dette er ikke bibelsk.

05.06.10 kl. 19:17 skrev Turid Holta:

Det er bibelen som skriver at Paulus og Johannes forbannet sine fiender det er ikke mine ord. Det er opp til deg å tro på bibelen eller ikke.

Kommentar #202

Jan Christensen

20 innlegg  114 kommentarer

RE: RE: Den store bibel!

Publisert over 11 år siden

Dette er ikke snakk om å hakke, det må være lov å si ifra når predikanter driver med okkulte timg bibelen advarer imot.

Paulus irettesatte også, Jesus gjorde det, det er ikke å hakke.

05.06.10 kl. 19:19 skrev Jan Christensen:

 Her må vi la bare Guds ord være rettesnor, og ikke mine, dine eller teologer sine meninger.

Guds ord sier: Jesus sier: "Elsk deres fiender, velsign dem som forbanner dere, gjør godt mot dem som hater dere, og be for dem som ondskapsfullt utnytter dere og forfølger dere. Slik skal dere være som barn av deres Far i himmelen." (Matt 5,44-45) Og apostelen Paulus er like tydelig: "Velsign dem som forfølger dere, velsign og forbann ikke!" (Rom 12,14) 27 Men til dere som hører på meg, sier jeg: Elsk deres fiender, gjør godt mot dem som hater dere, 28 velsign dem som forbanner dere, og be for dem som krenker dere. 29 Slår noen deg på det ene kinnet, så by fram det andre også. Om noen tar fra deg kappen, så nekt ham heller ikke skjorten. 30 Gi til hver den som ber deg, og om noen tar fra deg det som er ditt, så krev det ikke tilbake.31 Som dere vil at andre skal gjøre mot dere, slik skal dere gjøre mot dem. 32 At dere elsker dem som elsker dere, er det noe å takke dere for? Selv synderne elsker dem de selv blir elsket av. 33 Og om dere gjør godt mot dem som gjør godt mot dere, er det noe å takke dere for? Det gjør jo også synderne. 34 Og om dere låner ut til dem dere venter å få igjen av, er det noe å takke dere for? Også syndere låner til syndere for å få like mye igjen. 35 Nei! Elsk deres fiender, gjør godt og lån bort uten å vente noe igjen. Da skal deres lønn bli stor, og dere skal være Den høyestes barn. For han er god mot de utakknemlige og onde. Lukas 6. 27-35.

8. Men tungen makter ikke noe menneske å temme, skiftende og ond som den er, full av dødbringende gift.  

9 Med den lovpriser vi vår Herre og Far, og med den forbanner vi menneskene som er skapt i Guds bilde.

10 Fra samme munn kommer det både lovprisning og forbannelse. Slik må det ikke være, mine søsken!

11 Strømmer det vel friskt og bittert vann fra samme kilde?

12 Mine søsken, kan vel et fikentre bære oliven, eller en vinstokk bære fiken? Like lite kan en salt kilde gi friskt vann.

jakobs brev 3. 8-12.

05.06.10 kl. 18:56 skrev Turid Holta:

Det har ingen hensikt at teologen Arild skriver noe til deg her jan iallefall. For du kan ikke ta io mot noe fra andre alikevell selv om de kan sitere fra bibeln om emnet. Du bare har kjørt deg helt fast i din lære og har alltid rett. Du er urokkelig. men det fører heller ingen vekst med å drive å bremse seg selv på den måten.

Jeg derimot jeg elsker å lære og høre på nye ting som andre hopper over med bibeln. Som du som hopper over at Paulus og Johannes faktisk de største apostler i bibeln forbannet sine fiender.  og andre jeg vet at bibeln er så uendelig stor og at det finnes mye der som mange har oversett.

Du vet og kan alt ingen skal vise deg noe mere. Ok så er det ingen vitsi at slike teologer som Arild skriver. Det er faktisk noen av grunnene til at han ikke orker å skrive på dette. han har gjort det så mye før og vet hva hvordan slike som dere er.

Jeg forstår han!

Så flott da at du vet alt best og rett i egne øyne, så synd at man da stadig kan finne nytt i bibeln eller høre på gamle og middelaldrende teologer. Jeg er virkelig heldig som har en teolog i huset.

Jeg vet jo at teologen synes dette er for "Lettlære" det du kommer med Jan!

Men jeg er ikke teolog bare frelst. Jeg snakket om teologen min mann!

Han gidder ikke kaste bort tiden på de som har bestemt seg for at de bare har rett uansett.

Det som er med teologen altså min mann det er at han som jeg er åpen for å finne nye skriftsteder i bibeln osv studier rundt det . Vi er ikke fastlåste. Men han er langt bedre enn meg, mye bedre på dette feltet.

Jeg er jo ikke noe flink jeg kan jo litt bare og har jo såklart fått med meg det jeg får med meg. Og kan jo ikke ungå å få litt tologi fra teologen min mann og da vet du iblant!

Men som han sier så kan jeg alikevell mere enn mange. Vell vell kristen livet består ikke i bare kunnskap og teologi. men spå mye annet og kunnskap er ikke nødvendig ha mye av for å tro. Man trenger evangeliet.

Det holder til frelse. Kunnskap er bra, men kunnskap frelser ingen. Selv Djevelen er kunnskaprik på Guds ord. Så kunnskap frelser ingen.

Tro på Jesus og ta i mot han og evangeliet om han holder til frelse.

Ha en fin dag. synes det er for kaldt jeg enda ute!

Det er uenighet rundt læren til kristne.

Denne hakkinga på andre predikanter er vell ikke så kristent det heller. Internett uthenging av predikaneter er det så kristent !

Kommentar #203

Jan Christensen

20 innlegg  114 kommentarer

RE: Benny again!

Publisert over 11 år siden

Gjengjeld ikke ondt med ondt eller hån med hån. Nei, velsign heller, for dere er kalt til å arve velsignelse 1. peter 3. 9.

05.06.10 kl. 18:24 skrev Turid Holta:

Bibelns største apostler Johannes og Paulus fobannet sine fiender, da er det også bibelsk og forbanne. Les alt få med dere alt ikke bare det som passer.

Kommentar #204

Turid Holta

0 innlegg  1341 kommentarer

Paulis og Johanes

Publisert over 11 år siden

Det er å forbanne å sende folk til satan for tukt. det er å forbanne å kaste folk på sykeseng. dette var hva apostlene i bibelen gjorde Paulus og Johanes. Da er ikke de bibelvers du først kom med om å BARE vesigne fiender sanne. Du holdt frem bare det til å begynne med.  Det er flott om selv du kan se hele bibelen.

Kommentar #205

Turid Holta

0 innlegg  1341 kommentarer

Du forbanner jo Bennys verk

Publisert over 11 år siden

Benny Hinn har ikke gjort så mye galt som du vil ha det til i allefall! Sverting og forbannelser over han på nettet gjør no i alle fall du.

Kommentar #206

Turid Holta

0 innlegg  1341 kommentarer

For barnslig for..

Publisert over 11 år siden

Men Arild gidder ikke snakke med slik "barn" som deg i hans øyne! Forstår teologen og bibelkjenneren godt. Men han kan jo godt se til barn i blant og da. Og det gjør han jo!

Kommentar #207

Turid Holta

0 innlegg  1341 kommentarer

Hadetbra!

Publisert over 11 år siden

Men  hadet bra! Takk

Kommentar #208

Jan Christensen

20 innlegg  114 kommentarer

RE: Paulis og Johanes

Publisert over 11 år siden

Det er stor forskjell på å overgi mennesker til satan som lever i synd og som har fått flere sjanser til å omvende seg og på å forbanne kritikere på ett offentlig møte.

Disse som Paulus overga til satan var mennesker som hadde drevet med synd, og som flere hadde snakket med og som alikevel ikke ville omvende seg, de forsvarte synden enda de fikk flere sjanser. Er viktig at vi skiller her, det er ikke bibelsk av en forkynner å forbanne de som er kritiske på ett møte. Er forresten ikke rart at benny har så mange som stiller spørsmål med det han driver med.

05.06.10 kl. 20:30 skrev Turid Holta:

Det er å forbanne å sende folk til satan for tukt. det er å forbanne å kaste folk på sykeseng. dette var hva apostlene i bibelen gjorde Paulus og Johanes. Da er ikke de bibelvers du først kom med om å BARE vesigne fiender sanne. Du holdt frem bare det til å begynne med.  Det er flott om selv du kan se hele bibelen.

Kommentar #209

Jan Christensen

20 innlegg  114 kommentarer

RE: For barnslig for..

Publisert over 11 år siden

Ja han har rett i at jeg er ett barn, jeg er ett Guds barn.

Står at vi har fått barnekår, vi er Guds barn og ikke Guds voksne.

Jesus sa at dere skal bli som barn. 

05.06.10 kl. 20:34 skrev Turid Holta:

Men Arild gidder ikke snakke med slik "barn" som deg i hans øyne! Forstår teologen og bibelkjenneren godt. Men han kan jo godt se til barn i blant og da. Og det gjør han jo!

Kommentar #210

Turid Holta

0 innlegg  1341 kommentarer

Du kjenenr ikke detaljer

Publisert over 11 år siden

Nå kjenner ikke du detaljer rundt Benny Hinns liv, nå går ikke du i hans sko. Men forbanne han over nett kan du.

Og ofte kan detaljer netopp være avgjørende for hva som skjer. Du er ikke i hans sko, men så langt derfra. Du velsigner i allefall ikke han. Men tvert mot.

Og når du nå ettervært oppdager hvor mye grusomt bibelns menn kunne gjøre mot folk , så ser du kanskje at Benny ikke eer så grusom som du vil ha han til. For er ikke å kaste folk til Satan for tukt vondt. Og er ikke det å kaste folk på sykeseng vondt.

De gikk ikke bare rundt å smilte disse bibelens menn.

Takk jeg er et barn jeg og og det er deilig å være Guds barn!

Kommentar #211

Turid Holta

0 innlegg  1341 kommentarer

Barna tror

Publisert over 11 år siden

Barna tror det er en fin sang! Den tar vi nå og hører på om du har den hjemme! hadet bra bare et forslag.

Og himmelriket tilhører barna!

Kommentar #212

Linda Greve

4 innlegg  237 kommentarer

...

Publisert over 11 år siden

Når alt kommer til alt, så nytter det ikke hvor mye man advarer, roper "vranglærer" etc. De fleste foretrekker å finne ut av ting selv, og endrer ikke nødvendigvis oppfatning fordi "noen sa, at hun sa, at han hørte, at han sa" osv. Jeg ble advart mot Lakeland vekkelsen, og hørte ikke på noen av advarslene. Men har jo forstått i ettertid at det var mye Bentley og lite Gud. Så man kan advare, men ikke kreve (eller forvente) å bli tatt på alvor.

Så er det sant, som en skreiv her for noen sider siden, at ofte har de som kritiserer ikke helt perfekt teologi selv. Hvor skråsikker på sin egen bibelforståelse kan man bli, egentlig?

For øvrig er jeg enig med trådstarter at Benny Hinn kanskje har litt "mye ben og lite fisk". Så får de som fortsatt tar han for "god fisk" klikke seg inn på internett til sommeren og få med seg møtene hans der, om ikke annet :)

Kommentar #213

Turid Holta

0 innlegg  1341 kommentarer

RE: ...

Publisert over 11 år siden
05.06.10 kl. 22:28 skrev Linda Greve:

Når alt kommer til alt, så nytter det ikke hvor mye man advarer, roper "vranglærer" etc. De fleste foretrekker å finne ut av ting selv, og endrer ikke nødvendigvis oppfatning fordi "noen sa, at hun sa, at han hørte, at han sa" osv. Jeg ble advart mot Lakeland vekkelsen, og hørte ikke på noen av advarslene. Men har jo forstått i ettertid at det var mye Bentley og lite Gud. Så man kan advare, men ikke kreve (eller forvente) å bli tatt på alvor.

Så er det sant, som en skreiv her for noen sider siden, at ofte har de som kritiserer ikke helt perfekt teologi selv. Hvor skråsikker på sin egen bibelforståelse kan man bli, egentlig?

For øvrig er jeg enig med trådstarter at Benny Hinn kanskje har litt "mye ben og lite fisk". Så får de som fortsatt tar han for "god fisk" klikke seg inn på internett til sommeren og få med seg møtene hans der, om ikke annet :)

Kan være mye bedre å høre på Benny Hinn sine møter en  å sitte her å lese om all skitten folk slenger om han iallefall og tar alt de serverer her for"god fisk".

Her er mye surfisk og ser du! Og ikke kommer jeg til å klikke meg inn på møtene til Benny Hinn heler som du foreslår. Jeg er som jeg har sagt til jan ikke intresert i Benny Hinn. Jeg er godt gift og elsker min mann og tenker ikke å bytte han ut.

Og foretrekker å bruke mye tid i sommer sammens med min elskede fremfor å stivne fremfor pc med videoer av Benny Hinn.

Kommentar #214

Ola Normann

50 innlegg  353 kommentarer

Hei igjen! :)

Publisert over 11 år siden

Hei Jan!

Jeg syntes det er veldig underlig at du kan sitte og kritisere Benny Hinn mens du samtidig roser Ekman og Haigen. for meg og veldig mange andre så sees de på som folk som står sammen om det meste (Vel nå døde jo riktignok Haigen 2003 tror jeg). Syntes og se en "dobbelmoral" i dette her. Det du kritikserer Hinn for vil jeg påstå at du i samme grad kan kritisere Ekman og Haigen for. Må da understreke for en sikkerhetskyld at jeg med det da ikke sier at Ekman og Haigen har sakt det samme som Hinn men de har sakt noe som er like gale. La meg gi et sitat av Haigen til slutt som jeg ikke vet om jeg skal gråte eller le av:

De som ber Gud om å gjøre noe med Djevelen, kaster bort tiden. …. dersom de troende ikke gjør noe med djevelen, så vil ingen ting bli gjort. (Hagin: Den troendes autoritet s.19)


Kommentar #215

Magnus Leirgulen

66 innlegg  3964 kommentarer

RE: RE: ...

Publisert over 11 år siden
05.06.10 kl. 23:10 skrev Turid Holta:

Kan være mye bedre å høre på Benny Hinn sine møter en  å sitte her å lese om all skitten folk slenger om han iallefall og tar alt de serverer her for"god fisk".

Her er mye surfisk og ser du! Og ikke kommer jeg til å klikke meg inn på møtene til Benny Hinn heler som du foreslår. Jeg er som jeg har sagt til jan ikke intresert i Benny Hinn. Jeg er godt gift og elsker min mann og tenker ikke å bytte han ut.

Og foretrekker å bruke mye tid i sommer sammens med min elskede fremfor å stivne fremfor pc med videoer av Benny Hinn.

 Turid Holta !     Unnskyld at jeg må¨si det, men dette er tullete vrøvl.  Håper du forstår at dette begynte som en seriøs og viktig debatt om predikanters ekthet og sunne fremferd og forkynnelse i alminnelighet, fokusert på Benny Hinn i særdeleshet.  Det sanne kristne budskapet er avhengig av sanne forkynnere, og tilhørere som har fått nå¨degave av Gud til å prøve åndene - om de er av Gud.

En femtitalls ganger har du vert på denne tråden og vrøvlet frem et alvorlig tema til å bli bare   et spørsmål om antipati eller sympati.  Synes du kanskje skulle tilegne deg litt mer bibelsk åndelig kunnskap før du våger deg frempå.  Spør heller din mann - det anbefalte Paulus.  Jeg forstår godt at din mann ikke vil svare - som du selv sier.

Det er ikke arrogant ment dette fra min side, men en alvorlig velment formaning

Vennlig hilsen  magnus L

Kommentar #216

Linda Greve

4 innlegg  237 kommentarer

RE: Hei igjen! :)

Publisert over 11 år siden
05.06.10 kl. 23:14 skrev thomas lollike:

De som ber Gud om å gjøre noe med Djevelen, kaster bort tiden. …. dersom de troende ikke gjør noe med djevelen, så vil ingen ting bli gjort. (Hagin: Den troendes autoritet s.19)

 Og hva mener du er det bibelske? Gud har jo gitt oss alt det vi trenger, for å "stå djevelen i mot" (Jak.4,7).

Jeg kjenner ikke så godt til Hagin, men såvidt jeg vet er all hans undervisning nøye "dokumentert" med skriftsteder. Så jeg tviler på at man kan være så skråsikker på at det er "vranglære" :)

Kommentar #217

Linda Greve

4 innlegg  237 kommentarer

RE: RE: ...

Publisert over 11 år siden
05.06.10 kl. 23:10 skrev Turid Holta:05.06.10 kl. 22:28 skrev Linda Greve:

Når alt kommer til alt, så nytter det ikke hvor mye man advarer, roper "vranglærer" etc. De fleste foretrekker å finne ut av ting selv, og endrer ikke nødvendigvis oppfatning fordi "noen sa, at hun sa, at han hørte, at han sa" osv. Jeg ble advart mot Lakeland vekkelsen, og hørte ikke på noen av advarslene. Men har jo forstått i ettertid at det var mye Bentley og lite Gud. Så man kan advare, men ikke kreve (eller forvente) å bli tatt på alvor.

Så er det sant, som en skreiv her for noen sider siden, at ofte har de som kritiserer ikke helt perfekt teologi selv. Hvor skråsikker på sin egen bibelforståelse kan man bli, egentlig?

For øvrig er jeg enig med trådstarter at Benny Hinn kanskje har litt "mye ben og lite fisk". Så får de som fortsatt tar han for "god fisk" klikke seg inn på internett til sommeren og få med seg møtene hans der, om ikke annet :)

Kan være mye bedre å høre på Benny Hinn sine møter en  å sitte her å lese om all skitten folk slenger om han iallefall og tar alt de serverer her for"god fisk".

Her er mye surfisk og ser du! Og ikke kommer jeg til å klikke meg inn på møtene til Benny Hinn heler som du foreslår. Jeg er som jeg har sagt til jan ikke intresert i Benny Hinn. Jeg er godt gift og elsker min mann og tenker ikke å bytte han ut.

Og foretrekker å bruke mye tid i sommer sammens med min elskede fremfor å stivne fremfor pc med videoer av Benny Hinn.

 POENGET, kjære deg, var at man ser nu sjøl :)

Kommentar #218

Turid Holta

0 innlegg  1341 kommentarer

Leirgulen!

Publisert over 11 år siden

Magnus leirgulen du kommer iallefall med en mengde vrøvl. Om du og har antiparti mot trospredikanter så må du gjerne det.

Debatten startet med at han blant annet hadde skilt seg. Og han ble hudfletta for det. Jeg skrev som sant var at det var kona som dro og at Benny ville ha henne tilbake.

Og at hans livs største tragedie at kona dro blir snudd på hodet og brukt som fordømmelse mot han.

Det blir skrevet om at han kastet forbanelser på folk. Og her blir det fremstilt som ubibelsk å gjøre det. Så kommer jeg med bibelskepå at også Paulus og Johannes forbannet og det langt værre enn hva Benny har gjort. Og de to var blant bibelns fremste menn.

Om du ikke liker svarene fra bibeln sannheter blir det ditt problem Leif Leirgulen.

Du har vell din lære du og.

Når jeg ser skitt  etter skitt og urettferdighet blir slengt om en predikant som rene forbannelsen over internett om Benny så ser jeg en grunn til å komentere det jeg vet er rivruskende gernt. 

Saken var vell at du ikke likte at læren deres ble satt på en prøve!

Kommentar #219

Turid Holta

0 innlegg  1341 kommentarer

Linda!

Publisert over 11 år siden

Hei Linda ! Ja man ser selv !

Ellers vet jeg og godt at Keneth Hagin er veldig god å dokumentere med skriftsteder. Litt vanskelig å kalle den gode Guds mannen for en vranglærer.

Kommentar #220

Turid Holta

0 innlegg  1341 kommentarer

Flere

Publisert over 11 år siden

Og vist du Leif Leigulen hadde vært så kunnskapsrik som du gir deg ut for. Så burde jo du og ikke jeg ha skøtet inn med det at bibelens menn også forbannet sine fiender. Siden du tydleigvis har fulgt debatten uten å si et ord før jeg kommer med det avslørende at faktisk forbannet bibelens folk sine fiender. Noe de Jan nektet for var bibelsk.

Han endret imidlertid på det etter at han leste hva jeg skrev. Men du viste gjerne ikke om det før jeg skrev det da du heller Leirgulen siden du reagerte med å bli sur på meg.

Disse opplysninger jeg kom med var faktisk veldig viktig i forhold til anklagelser rettet mot Benny. Det er lov å forsvare ren løgn og tullprat som debattstarter kom med i innlegget sitt!

Å profeter feil iblant hender. Neste gang kan dere vell lete etter profetier som er godt i oppfylelse.

Neste gang kan dere se hvem av partene som ville skiles og dro. Før dere sverter og forbanner et menneske over nettet.

Unskyld at jeg måtte komentere dette  Leirgulen. Men du bør nok å ta til deg litt mere kunnskap om diverse ting. Og er du så veldig åndelig. Ofte er de som skriker opp om at de så åndelig som du gjør og kunnskapsrik ikke verken særlig kunnskapsrikk eller iallefall ikke åndelig.

Ditt innlegg til meg var iallefall ikke annet enn ditt kjød som skrek og det høgt.

Kommentar #221

Turid Holta

0 innlegg  1341 kommentarer

Salvelsen er ikke død.

Publisert over 11 år siden

Benny har heller ikke HENTET salvelse fra døde som Jan fremstiller det. Uten at Jan skirver hvilken dø person han sikter til så er det vell Cathrin Cullmann og henes gravsted. Hun lå slikt åpent i en grav på sin gravplass. Hun var kjent for sin sterke salvelse. Etter hennes død var altså Benny som flere andre store preikanter og besøkte graven som normalt er når noen de vet hvem er godt, og har vært mektig brukt av Gud er død.

Ved Cathrins grav var etter hennes død salvelsen så sterk at den hang igjen ved henes gravsted.

At besøkende predikanter sterkt merker salvelsen ved henees grav så sterk at den er levende og påvirker dem. Er ikke å HENTE salvelse fra døde. Men de FÅR MERKE GODT salvelsen som på dem blir gitt.

Hvem kan gjemme seg for salevelsen. Dere forvrenger virkeligheten på grunn av at dere ikke vet hva som skjedde og velger å tro på løgner.

Kommentar #222

Gunnar Lund

0 innlegg  6279 kommentarer

RE: Hei igjen! :)

Publisert over 11 år siden
05.06.10 kl. 23:14 skrev thomas lollike:

La meg gi et sitat av Haigen til slutt som jeg ikke vet om jeg skal gråte eller le av:

De som ber Gud om å gjøre noe med Djevelen, kaster bort tiden. …. dersom de troende ikke gjør noe med djevelen, så vil ingen ting bli gjort. (Hagin: Den troendes autoritet s.19)

 Jeg hverken ler eller gråter av dette sitatet, fordi jeg vet at det er dette som bibelen sier. Så jeg vil gi deg noen skriftsteder på at dette stemmer.

I Matteus 28,18 sier Jesus: Meg er gitt all makt i himmel og på jord". Ordet makt betyr autoritet. Og Jesus gav så sin autoritet videre til menigheten.

I Markus 16 får vi ordre om å gå ut i all verden. VI har fått autoritet til å gjøre det. Og i vers 17 står det: Og disse tegn skal følge dem som tror, i mitt navn skal de drive ut onde ånder...

"Vær Gud undergitt! Men stå djevelen imot, så skal han fly fra dere" Jakob 4,7.

"Gi ikke djevelen rom" efes 4,27.

Så det er ingen tvil om at NT sier at de troende selv skal gjøre noe med djevelen. Og hvis de ikke gjøre det, så vil ikke noe bli gjort. Fordi Jesus har allerede gjort alt som han skal gjøre med djevelen.

Kommentar #223

kai kristiansen

0 innlegg  4 kommentarer

RE: Salvelsen er ikke død.

Publisert over 11 år siden

 det er feil. benny låste seg inn i gravene til aimee og kullman. han skrøt av salvelsen der inne. dette hadde han gjort i mange år før han avslørte dette på tbn. ja dette er spiritsme.

mange karismatikere vil la seg bedra, desverre. man kan ikke bare hoppe på alt man hører av profetier eller undre, det skal prøves med Guds ord. vi skal prøve åndene, står det klart ifra om.

06.06.10 kl. 00:54 skrev Turid Holta:

Benny har heller ikke HENTET salvelse fra døde som Jan fremstiller det. Uten at Jan skirver hvilken dø person han sikter til så er det vell Cathrin Cullmann og henes gravsted. Hun lå slikt åpent i en grav på sin gravplass. Hun var kjent for sin sterke salvelse. Etter hennes død var altså Benny som flere andre store preikanter og besøkte graven som normalt er når noen de vet hvem er godt, og har vært mektig brukt av Gud er død.

Ved Cathrins grav var etter hennes død salvelsen så sterk at den hang igjen ved henes gravsted.

At besøkende predikanter sterkt merker salvelsen ved henees grav så sterk at den er levende og påvirker dem. Er ikke å HENTE salvelse fra døde. Men de FÅR MERKE GODT salvelsen som på dem blir gitt.

Hvem kan gjemme seg for salevelsen. Dere forvrenger virkeligheten på grunn av at dere ikke vet hva som skjedde og velger å tro på løgner.

Kommentar #224

Turid Holta

0 innlegg  1341 kommentarer

Salvelse fra Gud

Publisert over 11 år siden

Salvelse fra Gud er ikke okult, og heler ikke å besøke et gravsted til noen avdøde man vet av.

Kommentar #225

Gunnar Lund

0 innlegg  6279 kommentarer

Fremdeles litt salvelse i døde?

Publisert over 11 år siden

”Så døde Elisja, og de begravde han. Også om våren det året kom flokkene fra Moab og plyndret landet. Slik skjedde det mens de holdt på å begrave en mann, fikk de plutselig øye på en flokk som kom for å plyndre. Da la de mannen ned i graven til Elisja. Men da mannen kom ned og rørte ved knoklene til Elisja, våknet han til live og sto opp på beina.” 2.Kongebok 13,20-21.

Kommentar #226

Jan Christensen

20 innlegg  114 kommentarer

RE: Salvelse fra Gud

Publisert over 11 år siden

Ikke nok med at Hinn søker opp de døde, men de kontakter ham i visjoner og nattesyn!

I en TV-sending i sitt eget show, "This is Your Day" 11.juni 1997

- samt også gjentatt i en kampanje i Atlanta ikke lenge etter, forteller Hinn åpent at han fikk besøk av Kathryn Kuhlman i en visjon om natten. Dette skjedde året før, 1996 - samme år han dro til Roma for å holde kampanje. 

Hinn forteller at han så seg selv i denne visjonen komme inn i et rom, og der stod Kuhlman, og hun sa: "Følg meg!". Han fulgte så etter henne inn i et annet rom, og der stod Herren.

Da forsvant Kuhlman. Herren så på ham og sa: "Følg meg!".

Det er dette Paulus advarer om, og kalte "forførende ånder" - åndskrefter som kan gi seg ut som mennesker som engang har levd - komme med falske budskap, ofte falske evangelier og forutsigelser. 

Hinn forteller at han er en av de få som har fått utlevert nøkkel til å låse seg inn på gravmonumentene til Kathryn Kuhlman og Aimee Semple McPherson, som ligger på "Forest Lawn Cemetery".  De ligger i nærheten av hverandre.  Her beskriver han sitt inntrykk av McPhersons gravsted:

 " Hun var en slik kvinne at hennes grav har syv fot høye englestatuer som står foroverbøyd på hver side av graven, og med gullforgylt lenke rundt. Så utrolig som det er at noen dør, og vil ha engler rundt graven - så følte jeg en sterk mektig (terriffic) salvelse da jeg stod der.

Jeg skalv da jeg var der. Skalv over hele kroppen. Guds kraft kom over hele meg

...Jeg tror at salvelsen har forblitt over liket til Aimee.

06.06.10 kl. 19:06 skrev Turid Holta:

Salvelse fra Gud er ikke okult, og heler ikke å besøke et gravsted til noen avdøde man vet av.

Kommentar #227

Turid Holta

0 innlegg  1341 kommentarer

Ikke okult

Publisert over 11 år siden

Jesus har tatt nøklene til dødsriket! Det er noe helt annet med de døde nå i ny testamente en i gamle testamernte.

Gud kan meget godt gi en visjon med døde mennesker i. . Og det er ikke okult i det hele tatt det Benny Hinn har opplev  med Gud og de visjoner Gud har gitt han.

Kommentar #228

Turid Holta

0 innlegg  1341 kommentarer

Benny Guds gode mann mektig brukt av Gud

Publisert over 11 år siden

En visjon er noe Gud gir som vi ikke kan styre. Og Gud kan meget godt bruke døde mennesker i visjonen. En visjon kan være et syn eller en AHA opplevelse etc.

Du kan ikke styre det som Gud gir deg i en visjon.Det er noe du får.

Dette er ikke okult.

Kommentar #229

Turid Holta

0 innlegg  1341 kommentarer

Jesus kristus har tatt nøklene til dødsriket

Publisert over 11 år siden

Jesus har nøklene til dødsriket. De krisne er kristi kropp på jorden. Kristne har fullmakt i navnet Jesus.

Dette er kristent og ikke okult.  Benny Hinn er Jesus sin tjenetse mann mektig brukt av Gud!

Kommentar #230

Turid Holta

0 innlegg  1341 kommentarer

RE: Fremdeles litt salvelse i døde?

Publisert over 11 år siden
06.06.10 kl. 19:46 skrev Gunnar Lund:

”Så døde Elisja, og de begravde han. Også om våren det året kom flokkene fra Moab og plyndret landet. Slik skjedde det mens de holdt på å begrave en mann, fikk de plutselig øye på en flokk som kom for å plyndre. Da la de mannen ned i graven til Elisja. Men da mannen kom ned og rørte ved knoklene til Elisja, våknet han til live og sto opp på beina.” 2.Kongebok 13,20-21.

Cathrin Kullman var en kvinne som var sterkt salvet av Gud!

Kommentar #231

christian berg

24 innlegg  1115 kommentarer

RE: RE: Salvelse fra Gud

Publisert over 11 år siden

Lund kan du bare glemme og få til fornuft her, han ville svelget hva som helst om noen bare dro en kanin opp av en flosshatt, sagde en dame i to eller et lite kortriks. Litt satt på spissen, er der noen form for tegn og under, så er lund med, så enkel er han desverre.

mvh cb70

06.06.10 kl. 21:23 skrev Jan Christensen:

Ikke nok med at Hinn søker opp de døde, men de kontakter ham i visjoner og nattesyn!

I en TV-sending i sitt eget show, "This is Your Day" 11.juni 1997

- samt også gjentatt i en kampanje i Atlanta ikke lenge etter, forteller Hinn åpent at han fikk besøk av Kathryn Kuhlman i en visjon om natten. Dette skjedde året før, 1996 - samme år han dro til Roma for å holde kampanje. 

Hinn forteller at han så seg selv i denne visjonen komme inn i et rom, og der stod Kuhlman, og hun sa: "Følg meg!". Han fulgte så etter henne inn i et annet rom, og der stod Herren.

Da forsvant Kuhlman. Herren så på ham og sa: "Følg meg!".

Det er dette Paulus advarer om, og kalte "forførende ånder" - åndskrefter som kan gi seg ut som mennesker som engang har levd - komme med falske budskap, ofte falske evangelier og forutsigelser. 

Hinn forteller at han er en av de få som har fått utlevert nøkkel til å låse seg inn på gravmonumentene til Kathryn Kuhlman og Aimee Semple McPherson, som ligger på "Forest Lawn Cemetery".  De ligger i nærheten av hverandre.  Her beskriver han sitt inntrykk av McPhersons gravsted:

 " Hun var en slik kvinne at hennes grav har syv fot høye englestatuer som står foroverbøyd på hver side av graven, og med gullforgylt lenke rundt. Så utrolig som det er at noen dør, og vil ha engler rundt graven - så følte jeg en sterk mektig (terriffic) salvelse da jeg stod der.

Jeg skalv da jeg var der. Skalv over hele kroppen. Guds kraft kom over hele meg

...Jeg tror at salvelsen har forblitt over liket til Aimee.

06.06.10 kl. 19:06 skrev Turid Holta:

Salvelse fra Gud er ikke okult, og heler ikke å besøke et gravsted til noen avdøde man vet av.

Kommentar #232

Jan Christensen

20 innlegg  114 kommentarer

RE: RE: Fremdeles litt salvelse i døde?

Publisert over 11 år siden

 ja catrin var salvet, men salvelsen henter vi fra Jesus og ikke fra døde mennesker.

Om dette ikke er okkult, hva er da okkult?

06.06.10 kl. 22:32 skrev Turid Holta:06.06.10 kl. 19:46 skrev Gunnar Lund:

”Så døde Elisja, og de begravde han. Også om våren det året kom flokkene fra Moab og plyndret landet. Slik skjedde det mens de holdt på å begrave en mann, fikk de plutselig øye på en flokk som kom for å plyndre. Da la de mannen ned i graven til Elisja. Men da mannen kom ned og rørte ved knoklene til Elisja, våknet han til live og sto opp på beina.” 2.Kongebok 13,20-21.

Cathrin Kullman var en kvinne som var sterkt salvet av Gud!

Kommentar #233

Turid Holta

0 innlegg  1341 kommentarer

Jesus gitt salvelse

Publisert over 11 år siden

Catrin hadde fått sin salvelse av Jesus.

At et menneske som har levd så sterkt med Gud har salvelsen rundt seg fra Jesus etter sin død er ikke utrolig.

Salvelsen er fra Jesus!

Kommentar #234

Turid Holta

0 innlegg  1341 kommentarer

Salvelse hentes ikke den gis

Publisert over 11 år siden

Benny HENTET ikke salvelse. Det var en sterk salvelse ved hennes gravsted. Og den ville merktes av nærværende.

Om man er på et møte med sterk salvelse så merker man salvelsen  og kan bli preget av den.Man henter ikke salvelse. Salvelse er noe man får.

Kommentar #235

Arild Holta

104 innlegg  3883 kommentarer

RE: Benny Hinn

Publisert over 11 år siden

Min kone har lykkes med å dra meg inn i debatten.

Jeg hører at alt mulig fryktelig skal feile Benny Hinn av djevelskap, synd og kjødelighet. Dokumentasjonen for dette, er helt elendig, og forteller mer om Benny Hinns motstandere. (Generelt sagt og ikke direkte siktet til Jan Christensen.

02.06.10 kl. 19:04 skrev Jan Christensen:1. Benny Hinn er nyskilt, synes det var uklokt av Livets Ord å inviterte Benny Hinn nå.

Kona drar fra en mann og mannen straffes for det, av andre kristne. Det er pinlig at mennesker har slike holdninger. Det blir litt pinlig å være kristen når slike åpenbart irrasjonelle tanker for spillerom.

02.06.10 kl. 19:04 skrev Jan Christensen:2. Benny Hinn profeter ting som ikke skjer, han profeterte bla. at Fidel Castro skulle dø i 90 tallet. Fidel Castro lever fortsatt. Benny Hinn profeterte at det homeseksuelle miljøet i USA skulle Gud ødelegge i løpet av 1994 og 1995. Den av flere andre profetier har ikke skjedd, se her er videosnutten: http://www.youtube.com/watch?v=fWXTyLDnqwo

Det betyr ganske enkelt at han ikke skiller helt mellom kjød og ånd, som resten av oss kristne. Han, som oss andre, trenger å skjerpe seg. Men ingen av oss trenger å være kjepphøy, for hvor elendige er ikke kristne flest til å lytte til Guds Ånd. De fleste som kalle seg kristne lytter så lite at man må undre om de i det hele tatt er blant Jesu får som Jesus sier hører hans røst.

02.06.10 kl. 19:04 skrev Jan Christensen:3. benny kaster forbannelse på de som går imot hans tjeneste, Jesus sa velsign de som forbanner dere. Dette er grovt av en mann som kjenner Bibelen så godt som Benny Hinn gjør. Her kan dere se at Benny kaster forbannelser på mennesker: http://www.youtube.com/watch?v=7wAQ5ftiEqE

Johannes kastet mennesker på sykeseng (åp) og Paulus overgav noen til Satan. De brøt altså også misforståelsen om at man ALLTID skal velsigne.

Myndighetene er satt til å "velsigne" med "sværdet". Tror ikke den som blir truffet, opplever det som en velsignelse...

Leser man åpenbaringsboken, og ser hvilke grusomme "velsignelser" Gud skal la komme over jorden, så...

Og "til slutt" velsigner Gud en del med helvete.

Kristne er rørende naive. Det finnes en side av saken hvor mennesker får konsekvenser for sine handlinger. Vi skal elske mennesker generelt. Også våre fiender. Likevel finnes det nødvendigheten av å stoppe visse mennesker.

Når Paulus i Ap.gj gjorde en "trollmann" blind, var jo heller ikke det noe som ville bli oppfattet som en velsignelse:

Ap.13,9-12:

9 Da ble Saulus, som også het Paulus, fylt av Den hellige ånd. Han så trollmannen rett inn i øynene 10 og sa: «Du djevelens sønn, full av all slags svik og ondskap, en fiende av alt som er rett, skal du aldri holde opp med å gjøre Herrens rette veier krokete? 11 Se, nå legger Herren sin hånd på deg: Du skal være blind en tid og ikke se solen.» Straks falt det skodde og mørke over ham, og han famlet omkring og lette etter noen som kunne leie ham. 12 Da guvernøren så det som skjedde, ble han helt overveldet av Herrens lære og kom til tro.

Det er altså ikke rent lite man kan kalle forbannelse, som NT viser at er Guds vilje. Hvorfor tror kristne at de kan forkaste det NT skriver om det vi vil kalle forbannelser? Hvorfor tror de at de kan bruke bibelvers om at vi skal velsigne og ikke forbanne, når NT selv viser at det er flust av unntak fra "regelen"?

02.06.10 kl. 19:04 skrev Jan Christensen:4. Ville Jesus sagt dette?http://www.youtube.com/watch?v=2becyRCK6LU&feature=related

Mannen viste altså at han hadde følelser, og at disse følelsene ikke er i overenstemmelse med Bibelen. Jeg er også så ærlig at jeg innrømmer at følelsene mine ikke alltid er i overenstemmelse med Guds vilje. Burde ikke alle innrømme det?

02.06.10 kl. 19:04 skrev Jan Christensen:5. Ville Jesus gjort dette?http://www.youtube.com/watch?v=c9U_lWmAsYM&feature=related

Hva var problemet? Jesus gjorde da mye mer orginale saker. Som å kline griseri med spytt i øynene på en kar. Det er jo bare tull å reagere på morsomme måter Gud formidler sin kraft. Salveduker er jo blant disse orginale "metoder". Eller når skyggen til Peter falt på folk og de ble friske. Ingen ting av dette kommer vel opp imot orginaliteten til en del profeter i GT.

Må man ha så mange religiøse reaksjoner basert på misforståtte bibelvers eller bare intolleranse eller sjalusi eller hva det nå alltid kan være?

Jeg kan ikke mye om Benny Hinn, og har ikke mye meninger om han. Jeg begynner imidlertid å få en del meninger om hans motstandere som ytrer seg på internett. Og de meningene er ikke akuratt superlativer... (Uten å klassifisere Jan Christensen med alle disse skrullingen. Jeg vet minimalt om Jan Christensen.)

Kommentar #236

Arild Holta

104 innlegg  3883 kommentarer

RE: RE: Salvelse fra Gud

Publisert over 11 år siden
06.06.10 kl. 19:46 skrev Gunnar Lund:

”Så døde Elisja, og de begravde han. Også om våren det året kom flokkene fra Moab og plyndret landet. Slik skjedde det mens de holdt på å begrave en mann, fikk de plutselig øye på en flokk som kom for å plyndre. Da la de mannen ned i graven til Elisja. Men da mannen kom ned og rørte ved knoklene til Elisja, våknet han til live og sto opp på beina.” 2.Kongebok 13,20-21.

Dettwe bibelverset ignorerte Jan Christensen. Hvorfor gjelder bare de bibelversene som passer egen tolkning?

06.06.10 kl. 21:23 skrev Jan Christensen:

Ikke nok med at Hinn søker opp de døde, men de kontakter ham i visjoner og nattesyn!

Så å gå til en grav er å søke opp døde? Hvorfor ser du ikke tankefeilen, og hvorfor lar du ikke Guds Ånd vise deg det, når du konkluderer feil?

06.06.10 kl. 19:46 skrev Gunnar Lund:

(...)

- samt også gjentatt i en kampanje i Atlanta ikke lenge etter, forteller Hinn åpent at han fikk besøk av Kathryn Kuhlman i en visjon om natten. (...)

Hinn forteller at han så seg selv i denne visjonen komme inn i et rom, og der stod Kuhlman, og hun sa: "Følg meg!". Han fulgte så etter henne inn i et annet rom, og der stod Herren.

Da forsvant Kuhlman. Herren så på ham og sa: "Følg meg!".

Det er dette Paulus advarer om, og kalte "forførende ånder" - åndskrefter som kan gi seg ut som mennesker som engang har levd - komme med falske budskap, ofte falske evangelier og forutsigelser. 

Så det er DETTE han advarer om? Det gjenstår at du viser det ut fra Bibelen. Det holder ikke med en tolkning og at du føer det er slik.

06.06.10 kl. 21:23 skrev Jan Christensen:

Hinn forteller at han er en av de få som har fått utlevert nøkkel til å låse seg inn på gravmonumentene til Kathryn Kuhlman og Aimee Semple McPherson, som ligger på "Forest Lawn Cemetery".  De ligger i nærheten av hverandre.  Her beskriver han sitt inntrykk av McPhersons gravsted:

 " Hun var en slik kvinne at hennes grav har syv fot høye englestatuer som står foroverbøyd på hver side av graven, og med gullforgylt lenke rundt. Så utrolig som det er at noen dør, og vil ha engler rundt graven - så følte jeg en sterk mektig (terriffic) salvelse da jeg stod der.

Jeg skalv da jeg var der. Skalv over hele kroppen. Guds kraft kom over hele meg

...Jeg tror at salvelsen har forblitt over liket til Aimee.

06.06.10 kl. 19:06 skrev Turid Holta:

Salvelse fra Gud er ikke okult, og heler ikke å besøke et gravsted til noen avdøde man vet av.

Hvorfor ser ikke Jan Christensen forskjellen på

1. salvelse FRA GUD som hviler over en gravplass (i overenstemmelse med Bibelen) og

2. kraft fra djevelske åndsmakter, som er ved en gravplass?

Er det fordi SANNHETENS ÅND ikke får lov til å korrigere? Er det ikke kjekt å kunne teologien så bra at man ikke trenger Guds Ånd mer??

Fremdeles vet jeg minimalt om Hinn, men enda litt mer om Hinns motstandere.

Kommentar #237

Arild Holta

104 innlegg  3883 kommentarer

Feil i innlegget mitt

Publisert over 11 år siden

3. sit. er ikke fra Lund, som det står, men fra Christensen.

Kommentar #238

Arild Holta

104 innlegg  3883 kommentarer

Hmm. Denne var bare helt nydelig!

Publisert over 11 år siden

http://www.youtube.com/watch?v=bpKR0REYrnY&feature=related

Kommentar #239

Magnus Husøy

19 innlegg  4123 kommentarer

RE: RE: RE: Vranglærer

Publisert over 11 år siden
05.06.10 kl. 16:46 skrev Gunnar Lund:

Så gjennom på sidene 2 og 3 men fant ikke noe. Muligens sikter du til Tor Martinsen sitt lange og tvilsomme innlegg. Hvor det bla sto "til den spiritistiske skuespilleren Aimee Semple McPherson, som tok sitt eget liv." Dette er bare løgn, det vet alle som har studert litt kirkehistorie og vekkelseshistorie. Aimee var en kvinne som ble mektig brukt av Gud, og hun døde av sykdom, hun tok ikke sitt eget liv. Innleggene til adventsitene her inne som en nesten skulle tro driver sine egne private korståg mot all trosundervisning og tegn og under er nesten ikke verdt å kommentere, da de lyver og limer å klipper etter eget forgodtbefinnene, sikkert med god hjelp fra tullesiden "mensviventer". Bare det at noen gidder å lese gjennom en bok på for eksempel 150 sider og finne en setning som er tvilsom og lage en sak ut av det sier ganske mye om dem selv og heller lite på dem som de prøver å ramme.

Nå er jeg også uenig i endel ting som kommer fra trosforkynnelsen i USA. Jeg har lært å sortere ut. Jeg leser forressten stadig bøker hvor det dukker opp ting som jeg ikke er enig i, uten at jeg går å henger dem ut av den grunn. Hver og en står og faller for sin egen Herre. Troende som har gjort seg selv til både dommer og bøddel over andre troende har dratt dommen over seg selv.

Hei Gunnar.

Ja, jeg siktet nok til Tor Martinsens innlegg. Mye av det han skriver der er absolutt ikke ukjent utenfor adventistiske kretser, så du kan nok ikke avfeie det på et slikt grunnlag (selv om noe av det muligens kan være falske sitater). Jeg kjenner både lutheranere og pinsevenner som står i et tilsvarende kritisk holdning til flere av TB-figurene.

Det er forøvrig fint at du er kritisk til det som sendes over til oss vestfra. Det fine med USA er den totale trosfriheten, men vi må som kristne være nøkterne i forhold til hva vi ønsker å ta i mot fra den kanten - for den totale trosfriheten avler også mye pussig... Jeg er enig med deg i at vi skal være forsiktige med å dømme hverandre, og spesielt ikke fradømme hverandre kristen-navnet. Men en sunn kritikk av teologi er ikke dømming i negativ forstand, men snarere noe Bibelen selv oppfordrer oss til, jamfør disiplene i Berøa som gransket Skriftene for å se om den forkynnelse de fikk høre var bibelsk fundert.

Mvh Magnus

Kommentar #240

Magnus Husøy

19 innlegg  4123 kommentarer

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Min mann kan svare!

Publisert over 11 år siden
05.06.10 kl. 18:04 skrev Jan Christensen:

 det var vise ord Gunnar

05.06.10 kl. 14:59 skrev Gunnar Lund:05.06.10 kl. 14:18 skrev Jan Christensen:

 Det at Benny Hinn lærer at Adam kunne fly er ikke løgn det er offentlig kjent i usa. se denne:

http://www.youtube.com/watch?v=dsV55qohhyU&feature=related

 Nå har ikke jeg sagt at det ikke er løgn.

Men om Adam kunne fly eller ikke vet jeg ikke, vet bare at det ikke står noe om det i bibelen. Vil heller si det sånn at det viktigste står i bibelen, men ikke alle detaljer. Ting som blir sagt burde være i tråd med skriften, men ikke nødvendigvis være beskrevet i skriften. For eksempel så er det vel ingen troende i dag som mener at vi ikke kan ta i bruk internett, tv, radio, kassetter, dvd, biler eller fly for å få ut evangeliet, og det på tross av at ingenting av dette står skrevet om i bibelen.

Hei gutter.

Her er jeg litt uenig med dere, spesielt Jans korte kommentar.

Det er greit nok at Bibelen - pga. dens tidsperiode - ikke omtalte fly og biler, men å spekulere i om Adam kunne fly virker for meg å være usedvanlig sært. Vi leser om profeter og apostler som gjør under (utover Jesus selv da, Guds Sønn), og én av profetene fór sågar opp til himmelen i ildvogn. Men det som er felles for disse er at de overnaturlige tingene står nevnt i Skriften. Derfor blir det ganske absurd å plutselig begynne å påstå at Adam kunne fly. Det finnes ingen indikasjoner på noe sånt i Bibelen, så dersom man skal følge samme logikk så kan man si nærmest alt om alle de skikkelser vi finner i Bibelen. Da reduseres Bibelen til en ubetydelighet. Jeg tror derfor at vi er tjent med å sile ut slike fantasier, og Hinn bør være uhyre forsiktig med å formidle slike påstander.

Jeg beklager å måtte si at jeg ikke er enig med Jan i at det var "vise ord" du kom med Gunnar, selv om jeg jo skjønner hva du prøver å fortelle. Jeg mener imidlertid at det er en logikk som ikke står seg.

Mvh Magnus

Kommentar #241

Arild Holta

104 innlegg  3883 kommentarer

Milærpersonell opplever Guds kraft.

Publisert over 11 år siden

http://www.youtube.com/watch?v=3CoaZOtVagg&feature=related

Wow! Dette er gutter med beina på jorda...

Kommentar #242

Turid Holta

0 innlegg  1341 kommentarer

Flotte møter med Benny Hinn

Publisert over 11 år siden

Kjempebra filmer av Benny Hinn du la ut Arild! Helt fantastisk. Alle de flotte barna !

Og militær mennene som faller under Guds kraft.  Jesus kraft er herlig!

Kjempebra møter med Benny Hinn!

Kommentar #243

Turid Holta

0 innlegg  1341 kommentarer

Veldig bra Arild!

Publisert over 11 år siden

Kjempebra de to innleggene du skrev Arild! Veldig bra!

Kommentar #244

Magnus Leirgulen

66 innlegg  3964 kommentarer

RE: Milærpersonell opplever Guds kraft.

Publisert over 11 år siden
07.06.10 kl. 02:37 skrev Arild Holta:

http://www.youtube.com/watch?v=3CoaZOtVagg&feature=related

Wow! Dette er gutter med beina på jorda...

 Au !    Siden det er så mange slags spekulasjoner rundt  emnet antikrist, begynner jeg nå å lure på om Benny Hinn kan være den kommende antikrist.   Antikrist skulle også legge militærvesen og "de som bor på jorden"  under sine føtter med - ja, nettopp - med åndelig kraft.  Men dette var nå likevel blåbær, blandet med suggesjon.

magnus L

Kommentar #245

Per Traasdahl

67 innlegg  1534 kommentarer

Guds kraft

Publisert over 11 år siden

Jeg skjemmes så det griner på vegne av hele Kristenheten når jeg ser slikt og at noen påstår at dette er Guds kraft. Her ser det jo mere ut som om folk skvetter slik at de faller på grunn av en veltrenet manipulator.

Å jo da,, jeg har fallt i gulvet jeg også med god hjelp av ei flat hand i panna og såpass spontant at jeg ikke rakk å respondere med den følge at gulvet ble tatt i bruk som redningsplank...

Til det kjedsommelige...Jeg etterlyser psykologikunnskapene til de ansvarlige predikanter og pastorer...mfl...

Kommentar #246

Torstein Langesæter

177 innlegg  5570 kommentarer

RE: RE: Milærpersonell opplever Guds kraft.

Publisert over 11 år siden

 Au !    Siden det er så mange slags spekulasjoner rundt  emnet antikrist, begynner jeg nå å lure på om Benny Hinn kan være den kommende antikrist.  

 Svar.

Då må du få Benny Hinn til å passa inn i dette biletet:

"  9 Her gjelder det vett som har visdom. De syv hoder er syv fjell, som kvinnen sitter på, 10 og de er syv konger; de fem er falt, den ene er til, den annen er ennu ikke kommet; og når han kommer, skal han bare holde sig en kort tid. 11 Og dyret som var og ikke er, er selv den åttende, og er tillike en av de syv, og farer bort til undergang. 12 Og de ti horn som du så, er ti konger som ennu ikke har fått rike, men de får makt som konger én time sammen med dyret. 13 Disse har én tanke, og sin kraft og sin makt gir de til dyret".

Dyret får som teksten i Daniel og Åp full ut militærmakt.

Benny Hinn er og vert ein falsk forkynnar som gjer teikn og under.

Kommentar #247

Torstein Langesæter

177 innlegg  5570 kommentarer

RE: Guds kraft

Publisert over 11 år siden
07.06.10 kl. 15:11 skrev Per Traasdahl:

Jeg skjemmes så det griner på vegne av hele Kristenheten når jeg ser slikt og at noen påstår at dette er Guds kraft. Her ser det jo mere ut som om folk skvetter slik at de faller på grunn av en veltrenet manipulator.

 Svar:

Det er godt det er nokon som har sett bedraget til Hinn,Copeland,Hagin,Howard Browne osv.

Kommentar #248

Gunnar Lund

0 innlegg  6279 kommentarer

RE: RE: Milærpersonell opplever Guds kraft.

Publisert over 11 år siden
07.06.10 kl. 14:37 skrev Magnus Leirgulen:07.06.10 kl. 02:37 skrev Arild Holta:

http://www.youtube.com/watch?v=3CoaZOtVagg&feature=related

Wow! Dette er gutter med beina på jorda...

 Au !    Siden det er så mange slags spekulasjoner rundt  emnet antikrist, begynner jeg nå å lure på om Benny Hinn kan være den kommende antikrist.   Antikrist skulle også legge militærvesen og "de som bor på jorden"  under sine føtter med - ja, nettopp - med åndelig kraft.  Men dette var nå likevel blåbær, blandet med suggesjon.

magnus L

 Ja, du føyer deg jo bare pent inn i rekken av merkverdige personer som som har utpekt andre som Antikrist tidligere, noen mener at Antikrist er Carl I.Hagen, andre holder en knapp på George Bush, andre igjen viser til både Barak Obama og Prins Charles.

Du vet sikkert at "Anti" betyr "imot, motsatt", jeg synes denne merkelappen passer dårlig på Benny Hinn, da han på ingen måte er imot Jesus, snarer tvert imot, han peker på Jesus som den eneste Frelseren og eneste veien til Gud. Virker veldig pussig om Antikrist skulle begynne å føre folk til Jesus, be for syke i Jesu navn og å synge lovsanger til Gud i timesvis. Her er det nok noe sviktende dømmekraft ute å går.

Kommentar #249

Arne Danielsen

329 innlegg  5691 kommentarer

Far forlat ham...

Publisert over 11 år siden
07.06.10 kl. 15:21 skrev Gunnar Lund:Du vet sikkert at "Anti" betyr "imot, motsatt", jeg synes denne merkelappen passer dårlig på Benny Hinn, da han på ingen måte er imot Jesus, snarer tvert imot, han peker på Jesus som den eneste Frelseren og eneste veien til Gud. Virker veldig pussig om Antikrist skulle begynne å føre folk til Jesus, be for syke i Jesu navn og å synge lovsanger til Gud i timesvis. Her er det nok noe sviktende dømmekraft ute å går.

 ...

Om ikke Antikrist, hva med falsk profet? Disse utgir seg for å være noe de ikke er. Og det gjør definitivt Mr. Hinn. Jeg har klikket fram et par av videosnuttene som er linket på denn tråden, men orker rett og slett ikke å se fedig. Det er støtende, kvalmende og det mest åpenbare humbug. Jeg synes synd på de som ikke måtte evner å se dette. Det i seg selv er tragisk.

Gutten med gullbuksene, det fønede håret, den heselig stemmen og den bisarre oppførselen ligner ikke en millimeter på den ydmyke og tenksomme Jesus. Hinn motarbeider troen på Jesus, og han støter tenkende mennesker (det vil si de fleste av oss - de han ikke har rukket å hjernevaske) fra seg og fra Jesus. Således kan han godt passe inn som Anti Krist (uten at det temaet interesserer meg det minste).

Når millioner på millioner av tyskere fulgt Hitler inn i ragnarokk, er det ikke det minste rart at en sjarlatan som Hinn greier å få noen titusen troskyldige amerikanere med seg og et par nordmenn.

Det beste jeg kan ønske for Hinn er: Far forlat ham, for han kan umulig ane hva han holder på med - eller, hvis han gjør det, så bør han dømmes til jordisk forvaring umiddelbart. 

Kommentar #250

Magnus Leirgulen

66 innlegg  3964 kommentarer

RE: RE: RE: Milærpersonell opplever Guds kraft.

Publisert over 11 år siden
07.06.10 kl. 15:21 skrev Gunnar Lund:07.06.10 kl. 14:37 skrev Magnus Leirgulen:07.06.10 kl. 02:37 skrev Arild Holta:

http://www.youtube.com/watch?v=3CoaZOtVagg&feature=related

Wow! Dette er gutter med beina på jorda...

 Au !    Siden det er så mange slags spekulasjoner rundt  emnet antikrist, begynner jeg nå å lure på om Benny Hinn kan være den kommende antikrist.   Antikrist skulle også legge militærvesen og "de som bor på jorden"  under sine føtter med - ja, nettopp - med åndelig kraft.  Men dette var nå likevel blåbær, blandet med suggesjon.

magnus L

 Ja, du føyer deg jo bare pent inn i rekken av merkverdige personer som som har utpekt andre som Antikrist tidligere, noen mener at Antikrist er Carl I.Hagen, andre holder en knapp på George Bush, andre igjen viser til både Barak Obama og Prins Charles.

Du vet sikkert at "Anti" betyr "imot, motsatt", jeg synes denne merkelappen passer dårlig på Benny Hinn, da han på ingen måte er imot Jesus, snarer tvert imot, han peker på Jesus som den eneste Frelseren og eneste veien til Gud. Virker veldig pussig om Antikrist skulle begynne å føre folk til Jesus, be for syke i Jesu navn og å synge lovsanger til Gud i timesvis. Her er det nok noe sviktende dømmekraft ute å går.

:::::::::::

Jeg lar meg gjerne belære av karismatikere også, om det er hold i det.  Hvis du leser kommentaren min litt mindre firkantet vil du se at jeg ironiserer bitte lite også. Det minste jeg har lyst til er å blande meg inn i spekulasjoer som oppstår om nålevende personers antikrist potensiale. Den diskusjonen er latterlig.  Den siste påstanden jeg har hørt fra karismatisk hold om dette er at A.k. skal være Kronprins Charles af Engeland.

Ellers stiller jeg meg helt og fullt bak Arne Danielsens kommentar her.

MVH magnus L

Lesetips

Les flere

Siste innlegg

Les flere