Verdidebatt

Lavtflygende profil

Dette er en kommentar. Den gir uttrykk for skribentens analyser og meninger.

Grand Prix Blogg - del 4

Tirsdag braket det for alvor løs for Grand Prix-sirkuset. Første semifinale plukket ut 10 finalister som skal representere sine moderland under den store finalen lørdag - tilsammen er det plass til 25 deltakere i finalen.


Det er mye som skal til for å sparke i gang Eurovision Song Contest 2010. Flyselskapet Norwegian har kanskje det mest originale og minst miljøvennlige. I følge selskapet skulle nemlig semifinaledagens høydepunkt være en flyvning over Oslo i lav høyde. Bak spakene i den spesialdekorerte Boeing 737 800 maskinen, et stort passasjerfly uten en eneste passasjer ombord, skulle flygesjefen i Norwegian sitte.
Norske luftfartsmyndigheter hadde godkjent flyvningen som kunne gå helt ned til 500 fot - 250 meter.

Målet med reisen var at «tilreisende gjester i forbindelse med finalen og andre skal få en liten "hilsen" fra lufta også fra oss i Norwegian», uttalte flygesjef Tomas Hesthammer i en pressemelding.
Undertegnede befant seg blant  lassokastende samer og varmrøkt reinsbiff i den nyopprettede Eurovision Village som for tiden er plassert på Rådhusplassen - kan anbefales for den som er sulten og har lyst på gratis nærkontakt med sirkuset. Sjekk program her.  Jeg hverken hørte eller så Bjørn Kjos bevingede Eurovision stolthet - det nærmeste jeg kom var en svært lavtflyvende opplåsbar, småslakk variant av flyvemaskinen.

Men akkurat nå (onsdag) er jeg høytflyvende med Norwegian sammen med tre av taperlagene i Eurovision Song Contest 2010 på Norgesreklametur til Stavanger og «The fjords of Norway» - følg med...

Les mer om mer disse temaene:

Vårt Land anbefaler

1

1

1

Annonse
Annonse

Les dagens papirutgave

e-avisen

Mer fra: Verdidebatt