Terje Johs. Johansen

26

Hva ville du ha gjort...?

Publisert: 20. feb 2010

Hva ville du ha gjort om den vanlig radio og tv sendingen ble plutselig avbrutt og det ble sagt: Vi har fått beskjed at Jesus kommer igjen om en time.... Hva hadde du gjort?

Kommentar #1

Ola Normann

50 innlegg  353 kommentarer

RE: Hva ville du ha gjort...?

Publisert over 11 år siden
20.02.10 kl. 16:18 skrev Terje Johansen:

Hva ville du ha gjort om den vanlig radio og tv sendingen ble plutselig avbrutt og det ble sagt: Vi har fått beskjed at Jesus kommer igjen om en time.... Hva hadde du gjort?

Skal jeg være helt ærlig så ville jeg enten startet en askjon for å varsle om vranglæren eller jeg ville satt meg ned i en stol og lest en god bok. Hvorfor? Fordi ingen kjenner timen når Jesus kommer tilbake og han skal komme som en tyv om natten. Derfor skal vi våke og alltid være beredd til at han kommer! :)

Kommentar #2

Philip Reppen

12 innlegg  164 kommentarer

Holde ut til enden

Publisert over 11 år siden

Jeg ville vært forbløffet over å ha "holdt ut til enden", og klappet meg selv på ryggen.

Kommentar #3

christian berg

24 innlegg  1115 kommentarer

RE: Hva ville du ha gjort...?

Publisert over 11 år siden

Da hadde jeg reist rett opp til der du bor, sett første intervju med jesus på tv sammen med deg, og sett på din reaksjon, når han sier at de ti bud alldri ble aviklet ;P

Ha en god sabbat ;) 

20.02.10 kl. 16:18 skrev Terje Johansen:

Hva ville du ha gjort om den vanlig radio og tv sendingen ble plutselig avbrutt og det ble sagt: Vi har fått beskjed at Jesus kommer igjen om en time.... Hva hadde du gjort?

Kommentar #4

Turid Holta

0 innlegg  1341 kommentarer

Hva hadde du gjort

Publisert over 11 år siden

Om en sending hadde sagt noe slikt hadde jeg tat det helt knusende med ro. Ikke skal noen kjenne timen, og ikke beskriver bibelen den måten som Jesus  sitt komme til bake til jorden!

Kommentar #5

Ola Normann

50 innlegg  353 kommentarer

RE: Hva hadde du gjort

Publisert over 11 år siden
20.02.10 kl. 17:20 skrev Turid Holta:

Om en sending hadde sagt noe slikt hadde jeg tat det helt knusende med ro. Ikke skal noen kjenne timen, og ikke beskriver bibelen den måten som Jesus  sitt komme til bake til jorden!

Det stemmer ikke helt, Jesus sier til disiplene at han skal komme tilbake på samme måte som han forlot dem. Han skal komme på en hvit hest står det i Åp. Men det er riktig at ingen kjenner timen ja.

Kommentar #6

Torstein Langesæter

177 innlegg  5570 kommentarer

RE: RE: Hva hadde du gjort

Publisert over 11 år siden
at han skal komme tilbake på samme måte som han forlot dem. Han skal komme på en hvit hest står det i Åp. Men det er riktig at ingen kjenner timen ja.

Svar:

 Jesus reiste frå Oljeberget og kejm tilbake dit.

Det er dette som er beskrive i profetane td Sakarja.

"Sjå, det kjem ein Herrens dag. Då skal det hærfanget dei har ført bort frå deg, skiftast ut hjå deg.
     2 Eg vil samla alle folkeslaga til strid mot Jerusalem. Byen skal verta teken, husa plyndra og kvinnene tekne med vald. Halve byen skal førast bort i fangenskap, men resten av folket skal ikkje rydjast ut or byen.
     3 Herren sjølv skal fara ut og strida mot desse folka som på stridens dag, den dagen han gjekk til kamp.  4 Den dagen skal han stå med føtene på OLJEBERGET, SOM LIGG RETT AUST FOR JERUSALEM. Og Oljeberget skal dela seg i to frå aust til vest, så det vert ein brei dal. Den eine halvparten av fjellet vik unna mot nord og den andre mot sør.  5 Dalen attmed fjellet mitt skal fyllast, for dalen mellom fjella skal nå heilt til Asal. Og de skal røma som de rømde for jordskjelvet i dei dagar Ussia var konge i Juda. Då skal Herren min Gud koma og alle heilage vera med han.
"

Før Jesus kjem igjen vil alle verdas nasjonar samla seg mot nasjonen Israel.

Jødane vil oppleva si verste tid i historien.

"Babylons Konge" vil fullstendig knebla dei.

Tempelet vil koma på plass og denne svikefulle personen vil innta tempelet og gjera seg sjølv til Gud.

Dersom folk les Skriftene skikkeleg så er alt nedskrive på førehand om kva me har i vente.

http://www.israeltoday.no/judaisme/2005-04-27-2330.htm

Jødane seier det enkelt:

I krigen av Gog og Magog vil Gud overmanne Israels fiender og bekrefte at Israel er Jødenes hjemland. Jordisk forløsning vil vare i 6.000 år. Deretter vil evigheten komme.

* Verden er verken i stand til å kunne være fullstendig rettferdig eller helt fornedret.

* Sannheten vil minske og løgnen vil forøke.

* Inflasjon vil være ut av kontroll.

* Jødene vil komme tilbake til deres Bibelske hjemland og ørken vil blomstre.

* Det vil bli færre og færre vise og rettferdige mennesker.

* Mange jøder vil gi opp lengselen etter forløsning.

* De unge vil behandle de eldre uten respekt.

* Læren vil bli forkastet fordi mennesker begjærer et behagelig liv.

* Hele verden vil gå i mot Israel.

* Jødene vil kjempe mot hverandre, sekundære mot religiøse.

Kommentar #7

Turid Holta

0 innlegg  1341 kommentarer

Hva

Publisert over 11 år siden

Thomas! Tror du leste mitt innlegg feil, for jeg beskrev ikke på hvordan måte Jesus skulle komme tilbake til jorden. Når jeg ikke har beskrevet det hva er det da du mener ikke stemmer.

Jeg bare skrev at bibelen ikke beskrev den måten debatt starter skrev det på som måten Jesus skulle komme på. Du missforsto nok mitt innlegg.

Kommentar #8

Turid Holta

0 innlegg  1341 kommentarer

Hva ville du gjort

Publisert over 11 år siden

Men Thomas sant det står om den hvite hesten. Ellers så står det jo og om at vi skal rykkes opp og møte Han (Jesus ) i skyene. Og at han skal komme tilbake på samme måte som han forlot oss.

Så en slik bløff som noen evt ville gjøre som debattstarter skriver. Ville jeg tatt knusende med ro. Slått av tullprogrammet og forsatt med mine daglige gjøremål.

Så vi er vell trolig enig jeg og du Thomas?

Kommentar #9

christian berg

24 innlegg  1115 kommentarer

RE: Holde ut til enden

Publisert over 11 år siden

klappet meg selv for og ha holdt ut til enden?

Dette er da ikke noe *og holde ut* det nye livet med jesus er jo herlig tvers igjennom, ville ikke hatt det gamle livet tilbake om jeg fikk hundre milioner på kjøpet.

20.02.10 kl. 17:18 skrev Philip Reppen:

Jeg ville vært forbløffet over å ha "holdt ut til enden", og klappet meg selv på ryggen.

Kommentar #10

Linda Greve

4 innlegg  237 kommentarer

RE: RE: Holde ut til enden

Publisert over 11 år siden

 Paulus skriver noe om "forfølgelse" og om å "holde ut til enden". Men ettersom han selv til slutt måtte dø for det han trodde på, så hadde han kanskje ikke vår tids religionsfrihet i tankene, når han skrev det.

20.02.10 kl. 21:04 skrev christian berg:

klappet meg selv for og ha holdt ut til enden?

Dette er da ikke noe *og holde ut* det nye livet med jesus er jo herlig tvers igjennom, ville ikke hatt det gamle livet tilbake om jeg fikk hundre milioner på kjøpet.

20.02.10 kl. 17:18 skrev Philip Reppen:

Jeg ville vært forbløffet over å ha "holdt ut til enden", og klappet meg selv på ryggen.

Kommentar #11

christian berg

24 innlegg  1115 kommentarer

RE: RE: RE: Holde ut til enden

Publisert over 11 år siden

 Endelig noe bra fra deg linda ;) Helt enig!!

20.02.10 kl. 21:55 skrev Linda Greve:

 Paulus skriver noe om "forfølgelse" og om å "holde ut til enden". Men ettersom han selv til slutt måtte dø for det han trodde på, så hadde han kanskje ikke vår tids religionsfrihet i tankene, når han skrev det.

20.02.10 kl. 21:04 skrev christian berg:

klappet meg selv for og ha holdt ut til enden?

Dette er da ikke noe *og holde ut* det nye livet med jesus er jo herlig tvers igjennom, ville ikke hatt det gamle livet tilbake om jeg fikk hundre milioner på kjøpet.

20.02.10 kl. 17:18 skrev Philip Reppen:

Jeg ville vært forbløffet over å ha "holdt ut til enden", og klappet meg selv på ryggen.

Kommentar #12

Philip Reppen

12 innlegg  164 kommentarer

RE: RE: Holde ut til enden

Publisert over 11 år siden
20.02.10 kl. 21:04 skrev christian berg:

klappet meg selv for og ha holdt ut til enden?

Dette er da ikke noe *og holde ut* det nye livet med jesus er jo herlig tvers igjennom, ville ikke hatt det gamle livet tilbake om jeg fikk hundre milioner på kjøpet.

20.02.10 kl. 17:18 skrev Philip Reppen:

Jeg ville vært forbløffet over å ha "holdt ut til enden", og klappet meg selv på ryggen.

Livet med Kristus er riktignok herlig, men vi er fremdeles omgitt av en verden som mildt sagt er mindre opptatt av de åndelige ting. I den siste tid før Jesus kommer tilbake vil forførelse være et utbredt fenomen. Også kristne som har det herlig vil bli forført. Per dags dato har jeg ikke blitt offer for de større forførelser (såvidt meg er bekjent). Dersom Jesus skulle komme en time fra nå, ville jeg derfor vært svært overrasket og forbløffet over å "ha holdt ut til enden", dvs. holdt meg til sannheten. 

Ellers er jeg helt enig med Thomas L i at vi alltid skal være beredt. Ingen vits i å spekulere når. Menneskeheten kommer nok til å være helt uforberedt, og fullstendig overrasket. 
Kommentar #13

christian berg

24 innlegg  1115 kommentarer

RE: RE: RE: Holde ut til enden

Publisert over 11 år siden

Da er du vel nettop ferdig med sabbaten denne helgen da, om du holder deg til sannheten ;) Det er bra. 

20.02.10 kl. 22:45 skrev Philip Reppen:

 20.02.10 kl. 21:04 skrev christian berg:

klappet meg selv for og ha holdt ut til enden?

Dette er da ikke noe *og holde ut* det nye livet med jesus er jo herlig tvers igjennom, ville ikke hatt det gamle livet tilbake om jeg fikk hundre milioner på kjøpet.

20.02.10 kl. 17:18 skrev Philip Reppen:

Jeg ville vært forbløffet over å ha "holdt ut til enden", og klappet meg selv på ryggen.

Livet med Kristus er riktignok herlig, men vi er fremdeles omgitt av en verden som mildt sagt er mindre opptatt av de åndelige ting. I den siste tid før Jesus kommer tilbake vil forførelse være et utbredt fenomen. Også kristne som har det herlig vil bli forført. Per dags dato har jeg ikke blitt offer for de større forførelser (såvidt meg er bekjent). Dersom Jesus skulle komme en time fra nå, ville jeg derfor vært svært overrasket og forbløffet over å "ha holdt ut til enden", dvs. holdt meg til sannheten. 

Ellers er jeg helt enig med Thomas L i at vi alltid skal være beredt. Ingen vits i å spekulere når. Menneskeheten kommer nok til å være helt uforberedt, og fullstendig overrasket. 
Kommentar #14

Philip Reppen

12 innlegg  164 kommentarer

RE: RE: RE: RE: Holde ut til enden

Publisert over 11 år siden
20.02.10 kl. 22:56 skrev christian berg:

Da er du vel nettop ferdig med sabbaten den ne helgen da, om du holder deg til sannheten ;) Det er bra. 

20.02.10 kl. 22:45 skrev Philip Reppen:

 20.02.10 kl. 21:04 skrev christian berg:

klappet meg selv for og ha holdt ut til enden?

Dette er da ikke noe *og holde ut* det nye livet med jesus er jo herlig tvers igjennom, ville ikke hatt det gamle livet tilbake om jeg fikk hundre milioner på kjøpet.

20.02.10 kl. 17:18 skrev Philip Reppen:

Jeg ville vært forbløffet over å ha "holdt ut til enden", og klappet meg selv på ryggen.

Livet med Kristus er riktignok herlig, men vi er fremdeles omgitt av en verden som mildt sagt er mindre opptatt av de åndelige ting. I den siste tid før Jesus kommer tilbake vil forførelse være et utbredt fenomen. Også kristne som har det herlig vil bli forført. Per dags dato har jeg ikke blitt offer for de større forførelser (såvidt meg er bekjent). Dersom Jesus skulle komme en time fra nå, ville jeg derfor vært svært overrasket og forbløffet over å "ha holdt ut til enden", dvs. holdt meg til sannheten. 

Ellers er jeg helt enig med Thomas L i at vi alltid skal være beredt. Ingen vits i å spekulere når. Menneskeheten kommer nok til å være helt uforberedt, og fullstendig overrasket. 

Jeg har alltid vært enige med adventistene i at fredags kveld - lørdags kveld er sabbaten. Så ingen problemer der!

Kommentar #15

christian berg

24 innlegg  1115 kommentarer

RE: RE: RE: RE: RE: Holde ut til enden

Publisert over 11 år siden

Jeg forsto nesten det, det er knallbra ;) 

20.02.10 kl. 23:15 skrev Philip Reppen:20.02.10 kl. 22:56 skrev christian berg:

Da er du vel nettop ferdig med sabbaten den ne helgen da, om du holder deg til sannheten ;) Det er bra. 

20.02.10 kl. 22:45 skrev Philip Reppen:

 20.02.10 kl. 21:04 skrev christian berg:

klappet meg selv for og ha holdt ut til enden?

Dette er da ikke noe *og holde ut* det nye livet med jesus er jo herlig tvers igjennom, ville ikke hatt det gamle livet tilbake om jeg fikk hundre milioner på kjøpet.

20.02.10 kl. 17:18 skrev Philip Reppen:

Jeg ville vært forbløffet over å ha "holdt ut til enden", og klappet meg selv på ryggen.

Livet med Kristus er riktignok herlig, men vi er fremdeles omgitt av en verden som mildt sagt er mindre opptatt av de åndelige ting. I den siste tid før Jesus kommer tilbake vil forførelse være et utbredt fenomen. Også kristne som har det herlig vil bli forført. Per dags dato har jeg ikke blitt offer for de større forførelser (såvidt meg er bekjent). Dersom Jesus skulle komme en time fra nå, ville jeg derfor vært svært overrasket og forbløffet over å "ha holdt ut til enden", dvs. holdt meg til sannheten. 

Ellers er jeg helt enig med Thomas L i at vi alltid skal være beredt. Ingen vits i å spekulere når. Menneskeheten kommer nok til å være helt uforberedt, og fullstendig overrasket. 

Jeg har alltid vært enige med adventistene i at fredags kveld - lørdags kveld er sabbaten. Så ingen problemer der!

Kommentar #16

Linda Greve

4 innlegg  237 kommentarer

RE: RE: RE: RE: Holde ut til enden

Publisert over 11 år siden

 Halleluja!

20.02.10 kl. 22:41 skrev christian berg:

 Endelig noe bra fra deg linda ;) Helt enig!!

20.02.10 kl. 21:55 skrev Linda Greve:

 Paulus skriver noe om "forfølgelse" og om å "holde ut til enden". Men ettersom han selv til slutt måtte dø for det han trodde på, så hadde han kanskje ikke vår tids religionsfrihet i tankene, når han skrev det.

20.02.10 kl. 21:04 skrev christian berg:

klappet meg selv for og ha holdt ut til enden?

Dette er da ikke noe *og holde ut* det nye livet med jesus er jo herlig tvers igjennom, ville ikke hatt det gamle livet tilbake om jeg fikk hundre milioner på kjøpet.

20.02.10 kl. 17:18 skrev Philip Reppen:

Jeg ville vært forbløffet over å ha "holdt ut til enden", og klappet meg selv på ryggen.

Kommentar #17

christian berg

24 innlegg  1115 kommentarer

RE: RE: RE: RE: RE: Holde ut til enden

Publisert over 11 år siden

jauda gauda...

21.02.10 kl. 00:43 skrev Linda Greve:

 Halleluja!

20.02.10 kl. 22:41 skrev christian berg:

 Endelig noe bra fra deg linda ;) Helt enig!!

20.02.10 kl. 21:55 skrev Linda Greve:

 Paulus skriver noe om "forfølgelse" og om å "holde ut til enden". Men ettersom han selv til slutt måtte dø for det han trodde på, så hadde han kanskje ikke vår tids religionsfrihet i tankene, når han skrev det.

20.02.10 kl. 21:04 skrev christian berg:

klappet meg selv for og ha holdt ut til enden?

Dette er da ikke noe *og holde ut* det nye livet med jesus er jo herlig tvers igjennom, ville ikke hatt det gamle livet tilbake om jeg fikk hundre milioner på kjøpet.

20.02.10 kl. 17:18 skrev Philip Reppen:

Jeg ville vært forbløffet over å ha "holdt ut til enden", og klappet meg selv på ryggen.

Kommentar #18

Per Traasdahl

67 innlegg  1534 kommentarer

Forvarsel

Publisert over 11 år siden

Hvor leser vi om at vi skal få et forvarsel og i trådstarters eksempel "en time"......

Kommentar #19

Rune Tveit

40 innlegg  4109 kommentarer

RE: RE: RE: RE: Holde ut til enden

Publisert over 11 år siden

 Endelig noe bra fra Linda?

Du verden cristian!

20.02.10 kl. 22:41 skrev christian berg:

 Endelig noe bra fra deg linda ;) Helt enig!!

20.02.10 kl. 21:55 skrev Linda Greve:

 Paulus skriver noe om "forfølgelse" og om å "holde ut til enden". Men ettersom han selv til slutt måtte dø for det han trodde på, så hadde han kanskje ikke vår tids religionsfrihet i tankene, når han skrev det.

20.02.10 kl. 21:04 skrev christian berg:

klappet meg selv for og ha holdt ut til enden?

Dette er da ikke noe *og holde ut* det nye livet med jesus er jo herlig tvers igjennom, ville ikke hatt det gamle livet tilbake om jeg fikk hundre milioner på kjøpet.

20.02.10 kl. 17:18 skrev Philip Reppen:

Jeg ville vært forbløffet over å ha "holdt ut til enden", og klappet meg selv på ryggen.

Kommentar #20

Rune Tveit

40 innlegg  4109 kommentarer

RE: Hva ville du ha gjort...?

Publisert over 11 år siden

 sannsynligvis hadde jeg gjort det som skulle gjøres, dersom det var tid for å gå på jobb hadde jeg nok gjort nettopp det

20.02.10 kl. 16:18 skrev Terje Johansen:

Hva ville du ha gjort om den vanlig radio og tv sendingen ble plutselig avbrutt og det ble sagt: Vi har fått beskjed at Jesus kommer igjen om en time.... Hva hadde du gjort?

Kommentar #21

Ola Normann

50 innlegg  353 kommentarer

RE: Hva ville du gjort

Publisert over 11 år siden
20.02.10 kl. 20:05 skrev Turid Holta:

Men Thomas sant det står om den hvite hesten. Ellers så står det jo og om at vi skal rykkes opp og møte Han (Jesus ) i skyene. Og at han skal komme tilbake på samme måte som han forlot oss.

Så en slik bløff som noen evt ville gjøre som debattstarter skriver. Ville jeg tatt knusende med ro. Slått av tullprogrammet og forsatt med mine daglige gjøremål.

Så vi er vell trolig enig jeg og du Thomas?

Ja! :)

Kommentar #22

Turid Holta

0 innlegg  1341 kommentarer

Hva ville du ha gjort

Publisert over 11 år siden

Ingen kjenner dagen og timen. Men en kan vite litt nærmere tiden alikevell. Nå er ikke alle profetier ol i bibelen oppfyllt enda. Så Jesus  sitt komme er ikke i dag i allefall. Før Jesus kommer skal blant annet de ti Israls stammer samles. Det er enda ikke oppfyllt. Så Jesus kommer ikke enda, men ting kan gå fort. Vi har jo en spesilell tid hvor alt skjer fort.

Det er jo litt av vært som skal oppfylles før hans komme. Så ta det rolig.

Kommentar #23

Turid Holta

0 innlegg  1341 kommentarer

Hva ville du gjort

Publisert over 11 år siden

Jeg vil bare legge til at dette rundt profetier og slikt i bibelen, later til å ikke kunne fast sette tidspunkter helt og slikt. Slik at med sikkerhet kan en ikke vite om de ti Israels stammer skal samles først. Jeg synes ikke man kan være helt sikker heller rundt måten Jesus kommer på. Forde det står jo at Jesus skal komme som en tyv om natten. Og om det er slik så vet jo ingen på hvilken måte han vil komme på med hundre prosent sikkerhet. Selv om det står littt her og der skrevet i bibelen.

For en tyv kommer overraskende på en....Tror at litt av poenget med det hele. Er at Gud vil vi skal være klare leve nært han og Gudsfryktig forde vi vet ikke sikkert hans komme. Da må vi være klare liksom. Og da er det for sent å gjøre alt en vil ha gjort før han kommer. Vær derfor beredt ha din sak i orden med Gud til enhver tid.

Gjennnom Jesus og valget om å følge han som vil gi oss en ny start. For Guds bud klarer ikke mennesker å følge. Derfor Jesus.

Kommentar #24

Sølvi Sveen

32 innlegg  4497 kommentarer

RE: Hva ville du ha gjort...?

Publisert over 11 år siden
20.02.10 kl. 16:18 skrev Terje Johansen:

Hva ville du ha gjort om den vanlig radio og tv sendingen ble plutselig avbrutt og det ble sagt: Vi har fått beskjed at Jesus kommer igjen om en time.... Hva hadde du gjort?

 Ventet på neste "vits", eller skiftet kanal for å se om det var noe annet gøy på tv :P

Kommentar #25

Ola Normann

50 innlegg  353 kommentarer

RE: Hva ville du ha gjort

Publisert over 11 år siden
21.02.10 kl. 11:19 skrev Turid Holta:

Ingen kjenner dagen og timen. Men en kan vite litt nærmere tiden alikevell. Nå er ikke alle profetier ol i bibelen oppfyllt enda. Så Jesus  sitt komme er ikke i dag i allefall. Før Jesus kommer skal blant annet de ti Israls stammer samles. Det er enda ikke oppfyllt. Så Jesus kommer ikke enda, men ting kan gå fort. Vi har jo en spesilell tid hvor alt skjer fort.

Det er jo litt av vært som skal oppfylles før hans komme. Så ta det rolig.

Ti stammer? Du mener de ti forsvunnete stammene som forsvant med fallet av nordriket?

Skal ikke bevege meg inn på noe diskusjon om det.. men vær klar over at ingen vet helt sikkert noe om dette, blir bare spekulasjon om når Jesus kan komme tilbake uansett hvordan vi snur og vender på det.

Kommentar #26

Magnus Husøy

19 innlegg  4123 kommentarer

RE: RE: RE: Holde ut til enden

Publisert over 11 år siden
20.02.10 kl. 22:45 skrev Philip Reppen:20.02.10 kl. 21:04 skrev christian berg:

klappet meg selv for og ha holdt ut til enden?

Dette er da ikke noe *og holde ut* det nye livet med jesus er jo herlig tvers igjennom, ville ikke hatt det gamle livet tilbake om jeg fikk hundre milioner på kjøpet.

20.02.10 kl. 17:18 skrev Philip Reppen:

Jeg ville vært forbløffet over å ha "holdt ut til enden", og klappet meg selv på ryggen.

Livet med Kristus er riktignok herlig, men vi er fremdeles omgitt av en verden som mildt sagt er mindre opptatt av de åndelige ting. I den siste tid før Jesus kommer tilbake vil forførelse være et utbredt fenomen. Også kristne som har det herlig vil bli forført. Per dags dato har jeg ikke blitt offer for de større forførelser (såvidt meg er bekjent). Dersom Jesus skulle komme en time fra nå, ville jeg derfor vært svært overrasket og forbløffet over å "ha holdt ut til enden", dvs. holdt meg til sannheten. 

Ellers er jeg helt enig med Thomas L i at vi alltid skal være beredt. Ingen vits i å spekulere når. Menneskeheten kommer nok til å være helt uforberedt, og fullstendig overrasket. 

Viktig perspektiv der Philip. Bibelen er klar på at det vil være både forførelse (Matt 24:5) og forfølgelse (Matt 24:9) i tiden før Jesus kommer tilbake. Jesus uttrykker sågar: "Men når Menneskesønnen kommer, vil han da finne troen på jorden?" (Luk 18:8b).

Til Christian, ja, livet med Jesus er herlig, men husk også; "Salige er de som blir forfulgt for rettferdighets skyld, for himmelriket er deres" (Matt 5:10). Så du kan være salig (lykkelig) selv om ditt jordiske liv med Jesus er fylt av trengsel. Mvh Magnus

Kommentar #27

Terje Johs. Johansen

26 innlegg  1906 kommentarer

Re: hva ville du ha gjort?

Publisert over 11 år siden

Takk for alle svar. Ville egentlig bare vite hva folk ville si om dette var mulig.

Per Traasdahl sier: Hvor leser vi om at vi skal få et forvarsel og i trådstarters eksempel "en time"......

Nei, ingen steder. Det var bare litt morsomt å høre hva andre ville si om dette var mulig. Jesus sa det slik at ingen vet timen, selv Sønnen visste ikke det. Hadde vi fått en time forvarsel kunne vi omvende oss i siste time, men så lenge vi ikke vet timen skal vi alltid være rede.

Er sjokkert over en del svar her. Det skremmende er jo hvor lite alvor det råder oss i mellom når det gjelder dette emne. Jesus har jo sagt at at han kommer igjen, men dette tar vi ikke alvorlig. Ingen vet når han kommer, og har vi ikke oppgjort vår synd blir vi stående igjen slik folkemengden stod igjen når døren på Nohas ark ble lukket. Det var ingen dørhåndtak på yttersiden. Da Gud stengte døra, var den stengt. Derfor er det rene hazard spillet verden driver med. Ingen vet når dagen er slutt for oss. Vi kan bare gå ut døra, og så kan alt skje. Det er mange som starter dagen her i landet uten å ha noe problemer, og så aldri komme hjem igjen. Tenk på det!

Kommentar #28

Bjørn Arne Rosland

98 innlegg  780 kommentarer

Spørsmålet ....

Publisert over 11 år siden

er etter min mening ikke relevant. Bibelen sier ingen kjenner dagen eller timen når han kommer ikke engang mediene.

Kommentar #29

christian berg

24 innlegg  1115 kommentarer

RE: RE: RE: RE: RE: Holde ut til enden

Publisert over 11 år siden

Se det ja, der var du også, hvordan står det til med den karen da? Ikke sett deg på evigheter her...

21.02.10 kl. 06:09 skrev Rune Tveit:

 Endelig noe bra fra Linda?

Du verden cristian!

20.02.10 kl. 22:41 skrev christian berg:

 Endelig noe bra fra deg linda ;) Helt enig!!

20.02.10 kl. 21:55 skrev Linda Greve:

 Paulus skriver noe om "forfølgelse" og om å "holde ut til enden". Men ettersom han selv til slutt måtte dø for det han trodde på, så hadde han kanskje ikke vår tids religionsfrihet i tankene, når han skrev det.

20.02.10 kl. 21:04 skrev christian berg:

klappet meg selv for og ha holdt ut til enden?

Dette er da ikke noe *og holde ut* det nye livet med jesus er jo herlig tvers igjennom, ville ikke hatt det gamle livet tilbake om jeg fikk hundre milioner på kjøpet.

20.02.10 kl. 17:18 skrev Philip Reppen:

Jeg ville vært forbløffet over å ha "holdt ut til enden", og klappet meg selv på ryggen.

Kommentar #30

christian berg

24 innlegg  1115 kommentarer

RE: Re: hva ville du ha gjort?

Publisert over 11 år siden

Helt enig terje. Syntes det var et kjekt spørsmål jeg, og det burde være helt greit og lage et slikt tenkt tilfelle slik du gjorde til spørsmålet ;)

21.02.10 kl. 14:42 skrev Terje Johansen:

Takk for alle svar. Ville egentlig bare vite hva folk ville si om dette var mulig.

Per Traasdahl sier: Hvor leser vi om at vi skal få et forvarsel og i trådstarters eksempel "en time"......

Nei, ingen steder. Det var bare litt morsomt å høre hva andre ville si om dette var mulig. Jesus sa det slik at ingen vet timen, selv Sønnen visste ikke det. Hadde vi fått en time forvarsel kunne vi omvende oss i siste time, men så lenge vi ikke vet timen skal vi alltid være rede.

Er sjokkert over en del svar her. Det skremmende er jo hvor lite alvor det råder oss i mellom når det gjelder dette emne. Jesus har jo sagt at at han kommer igjen, men dette tar vi ikke alvorlig. Ingen vet når han kommer, og har vi ikke oppgjort vår synd blir vi stående igjen slik folkemengden stod igjen når døren på Nohas ark ble lukket. Det var ingen dørhåndtak på yttersiden. Da Gud stengte døra, var den stengt. Derfor er det rene hazard spillet verden driver med. Ingen vet når dagen er slutt for oss. Vi kan bare gå ut døra, og så kan alt skje. Det er mange som starter dagen her i landet uten å ha noe problemer, og så aldri komme hjem igjen. Tenk på det!

Kommentar #31

Frode Meland

84 innlegg  4916 kommentarer

RE: Hva ville du ha gjort...?

Publisert over 11 år siden
20.02.10 kl. 16:18 skrev Terje Johansen:

Hva ville du ha gjort om den vanlig radio og tv sendingen ble plutselig avbrutt og det ble sagt: Vi har fått beskjed at Jesus kommer igjen om en time.... Hva hadde du gjort?

---

Jeg har et alternativt syn på saken:

Tv-sendingen ble plutselig avbrutt og det ble sagt:  Vi har fått beskjed om at Jesus har kommet igjen og 10% av jordas befolkning er på myseriøst vis forsvunnet fra jordens overflate...

Du snur deg rundt i stua og konstaterer at du er blant dem som ikke ble funnet verdig...

Kommentar #32

Magnus Leirgulen

66 innlegg  3964 kommentarer

RE: RE: Re: hva ville du ha gjort?

Publisert over 11 år siden
21.02.10 kl. 17:02 skrev christian berg:

Helt enig terje. Syntes det var et kjekt spørsmål jeg, og det burde være helt greit og lage et slikt tenkt tilfelle slik du gjorde til spørsmålet ;)

21.02.10 kl. 14:42 skrev Terje Johansen:

Er sjokkert over en del svar her. Det skremmende er jo hvor lite alvor det råder oss i mellom når det gjelder dette emne. Jesus har jo sagt at at han kommer igjen, men dette tar vi ikke alvorlig. Ingen vet når han kommer, og har vi ikke oppgjort vår synd blir vi stående igjen slik folkemengden stod igjen når døren på Nohas ark ble lukket. Det var ingen dørhåndtak på yttersiden. Da Gud stengte døra, var den stengt. Derfor er det rene hazard spillet verden driver med. Ingen vet når dagen er slutt for oss. Vi kan bare gå ut døra, og så kan alt skje. Det er mange som starter dagen her i landet uten å ha noe problemer, og så aldri komme hjem igjen. Tenk på det!

 ::::::::::::

Er i grunnen ikke så sjokkert jeg. Det er slik det er, og det er slik vi er. Å slå et så alvorlig spørsmål om endetiden (selv om formuleringen tilsynelatende inviterte til det da) bort i spøk og gjøglerier er kanskje et av endetidstegn også. Selv må jeg innrømme at jeg moret meg også en stund om dette.  Holdt nesten på å skrive noe morsomt jeg også, Men så er det dette med et så viktig og alvorlig emne da, som dette er. Det er nok en del tegn i tiden som tyder på at et eller annet nærmer seg. Mesteren ga tydelige tegn på vi bør være våkne for det. Terje gjorde en god jobb her, selv om det til å begynne med virket som det kom litt skjevt ut.

magnus L

Kommentar #33

Magnus Leirgulen

66 innlegg  3964 kommentarer

RE: RE: Hva ville du ha gjort...?

Publisert over 11 år siden
21.02.10 kl. 21:11 skrev Frode Meland:

---

Jeg har et alternativt syn på saken:

Tv-sendingen ble plutselig avbrutt og det ble sagt:  Vi har fått beskjed om at Jesus har kommet igjen og 10% av jordas befolkning er på myseriøst vis forsvunnet fra jordens overflate...

Du snur deg rundt i stua og konstaterer at du er blant dem som ikke ble funnet verdig...

 :::::::::

Det var nå litt av en futuristisk pesimisme.  Optimismen er at dette kan gjøres noe med, her og nu før dette skjer.

Dessuten var 10 % litt lite synes jeg. Jeg regner nå i alle fall med 50 %

magnus L

Kommentar #34

christian berg

24 innlegg  1115 kommentarer

RE: RE: RE: Re: hva ville du ha gjort?

Publisert over 11 år siden

Det er bra du klarte og stå imot det og skrive noe morsomt.  

21.02.10 kl. 21:30 skrev Magnus Leirgulen:

21.02.10 kl. 17:02 skrev christian berg:

Helt enig terje. Syntes det var et kjekt spørsmål jeg, og det burde være helt greit og lage et slikt tenkt tilfelle slik du gjorde til spørsmålet ;)

21.02.10 kl. 14:42 skrev Terje Johansen:

Er sjokkert over en del svar her. Det skremmende er jo hvor lite alvor det råder oss i mellom når det gjelder dette emne. Jesus har jo sagt at at han kommer igjen, men dette tar vi ikke alvorlig. Ingen vet når han kommer, og har vi ikke oppgjort vår synd blir vi stående igjen slik folkemengden stod igjen når døren på Nohas ark ble lukket. Det var ingen dørhåndtak på yttersiden. Da Gud stengte døra, var den stengt. Derfor er det rene hazard spillet verden driver med. Ingen vet når dagen er slutt for oss. Vi kan bare gå ut døra, og så kan alt skje. Det er mange som starter dagen her i landet uten å ha noe problemer, og så aldri komme hjem igjen. Tenk på det!

 ::::::::::::

Er i grunnen ikke så sjokkert jeg. Det er slik det er, og det er slik vi er. Å slå et så alvorlig spørsmål om endetiden (selv om formuleringen tilsynelatende inviterte til det da) bort i spøk og gjøglerier er kanskje et av endetidstegn også. Selv må jeg innrømme at jeg moret meg også en stund om dette.  Holdt nesten på å skrive noe morsomt jeg også, Men så er det dette med et så viktig og alvorlig emne da, som dette er. Det er nok en del tegn i tiden som tyder på at et eller annet nærmer seg. Mesteren ga tydelige tegn på vi bør være våkne for det. Terje gjorde en god jobb her, selv om det til å begynne med virket som det kom litt skjevt ut.

magnus L

Kommentar #35

christian berg

24 innlegg  1115 kommentarer

RE: RE: RE: Hva ville du ha gjort...?

Publisert over 11 år siden

 Regner du med 50 % da vil jeg påstå du er opptimist av dimensjoner ;)

21.02.10 kl. 21:42 skrev Magnus Leirgulen:21.02.10 kl. 21:11 skrev Frode Meland:

---

Jeg har et alternativt syn på saken:

Tv-sendingen ble plutselig avbrutt og det ble sagt:  Vi har fått beskjed om at Jesus har kommet igjen og 10% av jordas befolkning er på myseriøst vis forsvunnet fra jordens overflate...

Du snur deg rundt i stua og konstaterer at du er blant dem som ikke ble funnet verdig...

 :::::::::

Det var nå litt av en futuristisk pesimisme.  Optimismen er at dette kan gjøres noe med, her og nu før dette skjer.

Dessuten var 10 % litt lite synes jeg. Jeg regner nå i alle fall med 50 %

magnus L

Kommentar #36

Frode Meland

84 innlegg  4916 kommentarer

RE: RE: RE: Hva ville du ha gjort...?

Publisert over 11 år siden
21.02.10 kl. 21:42 skrev Magnus Leirgulen:21.02.10 kl. 21:11 skrev Frode Meland:

---

Jeg har et alternativt syn på saken:

Tv-sendingen ble plutselig avbrutt og det ble sagt:  Vi har fått beskjed om at Jesus har kommet igjen og 10% av jordas befolkning er på myseriøst vis forsvunnet fra jordens overflate...

Du snur deg rundt i stua og konstaterer at du er blant dem som ikke ble funnet verdig...

 :::::::::

Det var nå litt av en futuristisk pesimisme.  Optimismen er at dette kan gjøres noe med, her og nu før dette skjer.

Dessuten var 10 % litt lite synes jeg. Jeg regner nå i alle fall med 50 %

magnus L

---

Det er bra du er optimist hva denne saken gjelder.  Jeg har et inntrykk av at ikke alle dine trosbrødre deler ditt 50-prosents estimat.

Kommentar #37

Magnus Leirgulen

66 innlegg  3964 kommentarer

RE: RE: RE: RE: Hva ville du ha gjort...?

Publisert over 11 år siden
21.02.10 kl. 22:06 skrev Frode Meland:21.02.10 kl. 21:42 skrev Magnus Leirgulen:21.02.10 kl. 21:11 skrev Frode Meland:

---

Jeg har et alternativt syn på saken:

Tv-sendingen ble plutselig avbrutt og det ble sagt:  Vi har fått beskjed om at Jesus har kommet igjen og 10% av jordas befolkning er på myseriøst vis forsvunnet fra jordens overflate...

Du snur deg rundt i stua og konstaterer at du er blant dem som ikke ble funnet verdig...

 :::::::::

Det var nå litt av en futuristisk pesimisme.  Optimismen er at dette kan gjøres noe med, her og nu før dette skjer.

Dessuten var 10 % litt lite synes jeg. Jeg regner nå i alle fall med 50 %

magnus L

---

Det er bra du er optimist hva denne saken gjelder.  Jeg har et inntrykk av at ikke alle dine trosbrødre deler ditt 50-prosents estimat.

 ::::::::::

Jeg håper nå på det da, men det var nå ingen påstand fra min side.  Jesus talte om 10 brudepiker (10 er helhetens tall i bibelen) som gikk ut for å møte brudgomnmen, men lampene til fem av de sluknet fordi de hadde "glemt" å ta med nok olje.

magnus L  

Kommentar #38

christian berg

24 innlegg  1115 kommentarer

RE: RE: RE: RE: RE: Hva ville du ha gjort...?

Publisert over 11 år siden

Du glemmer ikke alle de uten hverken lampe eller olje her da? 

21.02.10 kl. 23:14 skrev Magnus Leirgulen:21.02.10 kl. 22:06 skrev Frode Meland:21.02.10 kl. 21:42 skrev Magnus Leirgulen:21.02.10 kl. 21:11 skrev Frode Meland:

---

Jeg har et alternativt syn på saken:

Tv-sendingen ble plutselig avbrutt og det ble sagt:  Vi har fått beskjed om at Jesus har kommet igjen og 10% av jordas befolkning er på myseriøst vis forsvunnet fra jordens overflate...

Du snur deg rundt i stua og konstaterer at du er blant dem som ikke ble funnet verdig...

 :::::::::

Det var nå litt av en futuristisk pesimisme.  Optimismen er at dette kan gjøres noe med, her og nu før dette skjer.

Dessuten var 10 % litt lite synes jeg. Jeg regner nå i alle fall med 50 %

magnus L

---

Det er bra du er optimist hva denne saken gjelder.  Jeg har et inntrykk av at ikke alle dine trosbrødre deler ditt 50-prosents estimat.

 ::::::::::

Jeg håper nå på det da, men det var nå ingen påstand fra min side.  Jesus talte om 10 brudepiker (10 er helhetens tall i bibelen) som gikk ut for å møte brudgomnmen, men lampene til fem av de sluknet fordi de hadde "glemt" å ta med nok olje.

magnus L  

Kommentar #39

Magnus Leirgulen

66 innlegg  3964 kommentarer

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Hva ville du ha gjort...?

Publisert over 11 år siden
21.02.10 kl. 23:19 skrev christian berg:

Du glemmer ikke alle de uten hverken lampe eller olje her da? 

 ::::::::::

Jeg hverken husker eller glemmer noe jeg.  Det er ikke min sak å "granske nyrer og hjerter" heldigvis. Jeg bare håper som sagt. Og - det skal jo bli "en skare som ingen kan telle"

magnus L  

Kommentar #40

robert ommundsen

80 innlegg  4866 kommentarer

musikk

Publisert over 11 år siden

spilt noe god musikk

elsket med min kone

og ledd

Kommentar #41

Elias Per Vågnes

235 innlegg  10902 kommentarer

RE: RE: Hva ville du ha gjort...?

Publisert over 11 år siden
21.02.10 kl. 21:11 skrev Frode Meland:20.02.10 kl. 16:18 skrev Terje Johansen:

Hva ville du ha gjort om den vanlig radio og tv sendingen ble plutselig avbrutt og det ble sagt: Vi har fått beskjed at Jesus kommer igjen om en time.... Hva hadde du gjort?

---

Jeg har et alternativt syn på saken:

Tv-sendingen ble plutselig avbrutt og det ble sagt:  Vi har fått beskjed om at Jesus har kommet igjen og 10% av jordas befolkning er på myseriøst vis forsvunnet fra jordens overflate...

Du snur deg rundt i stua og konstaterer at du er blant dem som ikke ble funnet verdig...

 No tok du hardt i. Johannes åpenbaring seier at talet er 44000, ikkje ein knapp milliard!

Lista er nok allereie fullteikna av martyrar!

Kommentar #42

Elias Per Vågnes

235 innlegg  10902 kommentarer

Det hadde vore kjekt å møte han!

Publisert over 11 år siden

Eg har stor respekt for den kjettaren som måtte bøte med livet for gudsbepotting.

slik er ser det, er vel eit kross det tiknet han set minst pris på. Difor hadde eg leit etter ein stad som låg så langt frå ein kross som mogleg i von om å møte denfasinerande landstrykaren der

Kommentar #43

Elias Per Vågnes

235 innlegg  10902 kommentarer

RE: Det hadde vore kjekt å møte han!

Publisert over 11 år siden
10.04.10 kl. 23:02 skrev Elias Per Vågnes:

Eg har stor respekt for den kjettaren som måtte bøte med livet for gudsbepotting.

slik er ser det, er vel eit kross det tiknet han set minst pris på. Difor hadde eg leit etter ein stad som låg så langt frå ein kross som mogleg i von om å møte denfasinerande landstrykaren der

Eg har stor respekt for den kjettaren som måtte bøte med livet for gudsbepotting.

Slik eg ser det, er vel eit kross det teiknet han set minst av alt pris på. Difor hadde eg leita etter ein stad som låg så langt frå ein kross som mogleg i von om å møte den fasinerande landstrykaren Jesus

Mest leste siste måned

Lesetips

Les flere

Siste innlegg

Les flere