Etter å ha sett purk eller skurk så er det mange som blir svimle.
Er vårt forsvar mot mer dop i samfunnet kraftig svekket.
Det er harry å røyke tobakk, men kult å røyke hasj?
Skal vi få inn dophoder inn i viktige stillinger og de skal være med på å ta viktige avgjørelser?
Det er mange som promoterer narkotika i media og mange hendelser vedrørende dette.
Er noen av 68-generasjonen (våre blomsterbarn) kommet i viktige stillinger og som driver en voldsom kampanje for å legalisere narkotika?
De synes det er ubekvemt å kjøpe stoff på gata og vil kjøpe det lovlig på polet?
Er det derfor vi har alle disse sakene nå?
Jeg tenker på hvor heldige vi var som gikk på søndagsskole og fikk lære forskjellen på rett og galt med en gang. Nå er det ikke så opplagt for noen.
I gamle dager fikk vi bare en lov, nemlig å elske din neste som deg selv også dine fiender (praksis ble kalt for folkeskikk).
Men de gudløse fikk hundrevis av lover og dermed forsvant også folkeskikken fra ateistsamfunnet.
Folkeskikken må vedlikeholdes av kristendommen
Er folk og røvere i Kardemomme by bare en fortelling for barn?
Vi kan lure på det.
Det er mange som begynner å tro at Kardemomme by er en beskrivelse av vårt samfunn,jamfør Orwell 1948.
Vi drives av følelser og styres diskrimineringsloven og likestillingsloven.
Og når hedononistene vokter moralen så blir det bare verre.
En rødstrømpe fra Sverige skulle se forestillingen med sine barn. Hun tok handlingen så alvorlig at hun advarte mot at stykket skulle oppføres uten først en grundig revisjon.
For hva gjør de tre røverne: de stjeler tante Sofie! Vi har jo fått så mange skrekkbilder i hodene våre, hva skjer med tante Sofie? Er de ufine?
De tre røverne ble jo satt i fengsel. Men så var det så kjedelig på cella at de ville ut i det fri. De tente fyr på cella og hele fengslet brant ned. Men nå fikk de vist at de var gode på bunnen, de var med på å slokke brannen! De ble benådet!!
Handlingen viser på en forbildelig måte hvorledes rehabilitiseringen (eller avradikaliseringen) av sinte menn kan foregår.
Før hadde vi jo yppersteprestene, men nå har vi et utall av etikere som forteller hva vi skal gjøre.
Julefortellingen og julesangene består jo av så mange ekstreme tanker at disse må revideres av etikerne. Disse historiene må sees i lys av den "beste" kunnskap vi har nå, for å sitere terroreksperten Gule.
Disse etikerne setter ikke bare standarder for oss, men de trer sitt syn nedover hodene på oss.
Hvis går på trynet så må du lære på den tunge måte, men det gir også karrieremuligheter. Du kan bli omdømmeekspert.
Hvis du er ex-terrorist, så blir du terrorekspert.
Hvis du har et rikt kjærlighetsliv (i gamle dager ble de kalt å være en hore eller horebukk), så blir du sexekspert.
Vi lærte i gamle dager at du skal frykte og elske Gud.
Nå er det blitt slik at du skal frykte Allah og etikerne.