Rune Aas

Svar angående forskeren Michael Behe

Publisert: 31. mar 2020

Svar til Morten Andreassen sin kommentar til mitt forrige innlegg. Sendte deg en melding angående at jeg har jobbet i helgen og vil gi deg linker, har ikke rukket og er litt dårlig på slikt, skal spørre sønnen min. Har bare rukket å skrive litt om Forskeren Michael Behe nå på mandag. Erkjenner at ID peker mot en høyere makt, det har jeg skrevet om tidligere. Jeg tror på Gud, men det gjør ikke alle forskerne som støtter seg til ID som beste forklaring som jeg nevnte i forhold til forskeren Michael Behe. Skal svare deg på noen spørsmål her, og så kommer jeg tilbake med mer! Grunnen til at det går over evolusjons-lærens mekanismer kan jeg prøve å forklare nå. Jeg tror at mekanismene til Darwin fungerer på et allerede eksisterende nivå. Et eksempel er for eksempel hvis det på en øy kommer et vulkanutbrudd og hele øya blir dekket av aske, at hvis det lever hvite mus og grå mus på øya, så vil rovdyr sørge for at de hvite musene blir borte fordi de er mer utsatt for rovdyr en gråe mus. Da blir de gråe musene de sterkeste. Men hvis du går inn på et molekylært nivå og skal prøve å forklare opphavet til det allerede skapte, møter evolusjons-teorien utfordringer. Det er i bunn og grunn der de to synene deler seg. Hvis vi kikker på bakteriell flagellum, viser det seg at denne motoren som skyver bakterier framover i væske, er sammensatt nærmest som en påhengs-motor. Hvis en av delene i denne «motoren»blir borte slutter hele motoren å fungere. Det er et eksempel på u-reduserbar kompleksitet. Det vil si at alle delene må fungere samtidig for at denne «motoren» skal fungere. Ingen mekanismer i naturen kan forklare hvordan denne motoren har blitt til. Det er mye på molekylært nivå som fungerer som maskiner med svært komplisert u-reduserbar kompleksitet. Derav tolkningen Intelligent Design her:https://youtu.be/MNR48hUd-Hw  . Kommer tilbake med mer senere, svar meg gjerne på meldingene så jeg kan gi deg flere linker, og artikkelen jeg har skrevet i pdf-fil! Med vennlig hilsen Rune Aas

Ja vi elsker alle i dette landet
Jarle Mong
Er far og hans slekt uten betydning?
Øivind Benestad