Verdidebatt

TUI pusher helt inn på rommet

TUI pusher alkohol på barnefamilier, skriver Cecilie Widnes 16. april 2019. Reiseselskapet som profilerer seg på vannlek, bamseklubb, jordbær og is har aggressiv alkoholreklame før avreise. Men ikke bare det. De følger deg helt inn på rommet.

Dette er en kommentar. Den gir uttrykk for skribentens analyser og meninger.

Hva forbinder du med familieferie? Fint vær, latter, måltider, aktiviteter og samvær. Hva er det viktig for dere som familie å ha på rommet når dere låser dere inn etter en lang reise, med kofferter, trøtte unger og butikken er stengt til i morgen?

TUI tilbyr deg en velkomstpakke. Der finner du akkurat det som ikke kan vente, når klokka er 23 og butikken ikke åpner før 9. Hva trenger din familie i velkomstpakken?

«Rett før du kommer fyller vi kjøleskapet med frokost, drikke, brød, kaffe og te». Det høres fantastisk ut! TUI vet hva du trenger! På TUIs familiehoteller får du kjøpe en velkomstpakke med det som haster mest, det som er mest nødvendig. En kartong egg, brød, margarin, ost og syltetøy, melk, appelsinjuice og yoghurt, en flaske vin, fire øl, fire cola og tre liter mineralvann, et glass pulverkaffe, teposer og sukker. Finn fem feil. Seriøst, TUI? Hvis vi skal ha familieferie på deres anlegg, så pusher dere en flaske vin og fire øl inn i kjøleskapet på rommet hvis vi ønsker frokost? Å betale for alkohol vi ikke ønsker, er ikke et veldig godt alternativ.

Noen liker øl og vin til frokost på familieferie, det får være opp til dem. Men om dere, TUI, ikke ønsker å ta et standpunkt til barn og alkohol - la i det minste alkoholen være et tilvalg blant menyen av tilvalg i bestillingen.

Les mer om mer disse temaene:

Vårt Land anbefaler

1

1

1

Annonse
Annonse

Les dagens papirutgave

e-avisen

Mer fra: Verdidebatt