Magnar Kartveit

8

Bibelens land

Bibelen er knytt til landet, og landet er knytt til Bibelen. Påskehøgtida er ei vandring i Bibelens geografi. Frå Galilea til Judea, frå Betania til tempelplassen, frå Getsemane til Golgata. Påskehøgtida er også ei reise i historia: den første påske i Egypt, utvandring og innvandring, påske i dag.

Publisert: 3. apr 2018

 

Av Magnar Kartveit

Vårt Land hadde 23. februar eit interessant intervju med Sigurd Falkenberg Mikkelsen. Den kjende NRK-journalisten har ofte rapportert frå Midt-Austen, og kjenner Jerusalem godt. Ein vår for nokre år sidan vandrar han på måfå gjennom gamlebyen. Der skjer det: «Det er mange menneske der, ‘mykje teatralitet, politikk, så mykje ditt, så mykje datt’. Plutseleg kjem han til Getsemane-hagen. Hagen der Jesus skal ha trekt seg tilbake og blitt forrådd. Det gjer enormt inntrykk.
– Det gjorde religion så stadbunden på ein heilt annan måte. Det som hadde vore veldig abstrakt for meg, vart plutseleg veldig, veldig konkret, fortel Mikkelsen.»

Det han oppdaga i Getsemane-hagen, er ei viktig side ved kristendommen, og ved fleire religionar. Dei har ikkje oppstått i eit tomrom, men på konkrete stader, i visse historiske situasjonar. Kristendommen er ikkje abstrakt teori, men knytt til tid og stad. I trusvedkjenninga har Pontius Pilatus fått plass, han som var romersk statthaldar i Judea i 26–36 e. Kr. Dermed blir me stadig minna om forankringa i Jerusalem i det første hundreåret av vår tidsrekning.

Bibelen er knytt til landet, og landet er knytt til Bibelen. Påskehøgtida er ei vandring i Bibelens geografi. Frå Galilea til Judea, frå Betania til tempelplassen, frå Getsemane til Golgata. Påskehøgtida er også ei reise i historia: den første påske i Egypt, utvandring og innvandring, påske i dag. Samaritanane feirar kvart år påske på fjellet Garisim med slakting av påskelammet. Det er ein attraksjon for turistar som kjem for å sjå korleis det blir praktisert, det som 2 Mosebok 12 fortel om.  

Slike opplevingar kan ein ha i heile landet. Gennesaretsjøen var Jesu sjø; ved breidden henta han disiplane, der stilla han stormen. Kapernaum og Korasin, Magdala og Nain – det er stasjonar på hans rute. Ikkje rart at pater Hallvard Rieber-Mohn kalla Galilea for «mitt hjertes landskap». Og i Jerusalem styrte ein gong David og Salomo, i Sikem gjorde Jeroboam opprør og splitta riket, på Masada bygde Herodes sitt vinterpalass. Alle desse stadene kan ein besøkja den dag i dag og få ein reality check.

I vår tid er det fare for at «mykje teatralitet, politikk, så mykje ditt, så mykje datt» blendar av for dei historiske minningane i landet. Falkenberg Mikkelsen fekk i Getsemane auge på religionens synlege side. Påske er ei tid for slike opplevingar. Pilatus gjer tida tydeleg for oss, og landet gjer hendingane levande.

 

3 liker  

Bli med i debatten!

Du kan svare på innlegget ved å skrive et selvstendig debattinnlegg. Vårt Lands debattredaksjon vurderer alle innsendte tekster opp mot Verdidebatts retningslinjer.
Vennlig hilsen Berit Aalborg, politisk redaktør Vårt Land

Skriv innlegg

Lesetips

Les flere

Siste innlegg

Les flere