Oddbjørn Johannessen

153    12691

Trump og pressen

Trumps anstrengte forhold til pressen tok en ny og alvorligere vending i dag.

Publisert: 24. feb 2017 / 6951 visninger.

I sin 50 minutter lange tale til en vennligsinnet forsamling på den årlige CPAC-konferansen i dag, hamret Trump nok en gang løs på den delen av pressen han hevder produserer "fake news".  Forsamlingen av "konservative aktivister" (det lyder noe nær en selvmotsigelse) jublet og klappet.  Hele seansen kunne minne om et karismatisk vekkelsesmøte, og da Trump sveipet innom Hillary Clinton i et par setninger, ropte forsamlingen taktfast:  "Lock her up!"

Trump gikk langt i å hevde at det burde være forbudt for pressen å benytte anonyme kilder, noe som i så fall – dersom han virkelig mente det seriøst – ville bety en sterk begrensning i utøvelsen av kritisk journalistikk.  Og i etterkant av dagens konferanseprogram, sørget Trumps pressetalsmann Sean Spicer for at flere av de mediene presidenten har beskyldt for å produsere "fake news", ble utestengt fra en pressebriefing i Det hvite hus.  Det gjaldt bl.a. kjente medier som CNN, The New York Times, BBC og Politico.  I protest mot denne avgjørelsen valgte Associated Press og TIME å holde seg borte.

Trumps insistering i talen på at ingen elsker det første tillegget i den amerikanske grunnloven (det som omhandler ytringsfrihet) høyere enn ham, står ikke til troende.  Trumps forhold til pressen begynner å likne det vi er vant til å forbinde med paranoide diktatorer.  Og det lover definitivt ikke godt når hans sjefsstrateg, den høyreradikale Steve Bannon, nylig uttalte i et intervju at forholdet mellom Trump og pressen ikke kom til å bli bedre framover, snarere tvert om.

8 liker  
Svar

Bli med i debatten!

Skriv gjerne ditt synspunkt! Du må være registrert med fullt navn, og innlogget for å delta. Sett deg inn i retningslinjene. Brudd på dem kan føre til utestengning.
Vennlig hilsen Alf Gjøsund, religions- og debattredaktør Vårt Land

Skriv kommentar
Kommentar #101

Oddbjørn Johannessen

153 innlegg  12691 kommentarer

Interessant observasjon

Publisert 10 måneder siden
Rune Tveit. Gå til den siterte teksten.

Så ser vi at en nærmest samlet presse roser Trump sin tale til kongressen.

Pressen som Trumpistene påstår er venstrevridd og  bare har en agenda. 

Antakelig kommer ikke dette til å bli kommentert av trumpistene.

For egen regning legger jeg til at formen på Trumps tale kan ha (minst) to årsaker:

1,  Han har forstått at det ville være kontraproduktivt å stille i Kongressen med typisk Trump-retorikk.

2. Det finnes antakelig rådgivere i staben hans som har hvisket ham noen kloke ord i øret.

Så blir det jo spennende å følge med på om talen innevarsler en annen politikk enn det man kunne frykte.  Hvordan vil i så fall trumpistene respondere på det?

2 liker  
Svar
Kommentar #102

Rune Tveit

40 innlegg  4032 kommentarer

Publisert 10 måneder siden

Ja i forhold til at noen beskylder pressen for kun å skrive løgner er jo dette verd å merke seg.

Så får vi håpe at dette betyr at tingene begynner å roe seg og at rådgiverne har fått lært opp Trump. Det sies at at denne gang holdt seg til manuskriptet, og det har han neppe skrevet selv?

2 liker  
Svar
Kommentar #103

Kåre Kvangarsnes

5 innlegg  616 kommentarer

Publisert 10 måneder siden
Oddbjørn Johannessen. Gå til den siterte teksten.
2. Det finnes antakelig rådgivere i staben hans som har hvisket ham noen kloke ord i øret.

Kanskje "fascisten og antisemitten", den foraktelig sjefstrategen og Trumps fremste rådgiver, Steve Bannon?

1 liker  
Svar
Kommentar #104

Njål Kristiansen

140 innlegg  18901 kommentarer

Publisert 10 måneder siden
Rune Tveit. Gå til den siterte teksten.
Så får vi håpe at dette betyr at tingene begynner å roe seg og at rådgiverne har fått lært opp Trump. Det sies at at denne gang holdt seg til manuskriptet, og det har han neppe skrevet selv?

Talen kan ha vært god nok den, men han kan ikke løpe fra sin personlighet som han har vist oss. Den vil alltid være med ham, og så lenge makten er hans vil han alltid regregere til det som er hans egentlige jeg. Innimellom eller i perioder kan det gå bra men Trump vil alltid forbli Trump slik vi allerede har lært ham å kjenne. Man forandrer ikke personlighetstrekkene til en syttiåring. 

1 liker  
Svar
Kommentar #105

Oddbjørn Johannessen

153 innlegg  12691 kommentarer

Publisert 10 måneder siden
Kåre Kvangarsnes. Gå til den siterte teksten.
Kanskje "fascisten og antisemitten", den foraktelig sjefstrategen og Trumps fremste rådgiver, Steve Bannon?

Høyst tvilsomt.

2 liker  
Svar
Kommentar #106

Oddbjørn Johannessen

153 innlegg  12691 kommentarer

Publisert 10 måneder siden
Njål Kristiansen. Gå til den siterte teksten.
Talen kan ha vært god nok den, men han kan ikke løpe fra sin personlighet som han har vist oss. Den vil alltid være med ham, og så lenge makten er hans vil han alltid regregere til det som er hans egentlige jeg. Innimellom eller i perioder kan det gå bra men Trump vil alltid forbli Trump slik vi allerede har lært ham å kjenne. Man forandrer ikke personlighetstrekkene til en syttiåring. 

Jeg ser ikke bort fra at vi vil se ham avreagere på Twitter.

2 liker  
Svar
Kommentar #107

Carl Wilhelm Leo

4 innlegg  508 kommentarer

Media og Trump

Publisert 10 måneder siden
Oddbjørn Johannessen. Gå til den siterte teksten.
Jeg ser ikke bort fra at vi vil se ham avreagere på Twitter.

Når man snakker om  Trump og pressen/media og Twitter så hadde jeg overføringen fra innsetttelsen  Donald Trump fra USA på pc , mens NRK formidlet sine ikke alt for positive synspunkter på TV i samme rom. 

Vi la merke til at midt under den direkte  innsettelsesoverføringen  dukket det opp en Twittermelding fra partiet Venstres representant, Raja ; midt på NRK`s skjerm , selvfølgelig med et negativt budskap til menneskeheten angående det som foregikk.

Jeg har aldri sett noe liknende finne sted tidligere , og har ikke noe i mot at NRK dummer seg ut. Det virker jo totalt uprofesjonelt , og snart er det vel flere rikssynsere som kommer til å plage oss med sine avreageringer på twitter via Norsk Rikskringkstings TV skjermer. 

Innpåslitne politiske aktivister, De ,  med full tilgang på NRK.

6 liker  
Svar
Kommentar #108

Oddbjørn Johannessen

153 innlegg  12691 kommentarer

Here we go again...

Publisert 10 måneder siden
Oddbjørn Johannessen. Gå til den siterte teksten.
Jeg ser ikke bort fra at vi vil se ham avreagere på Twitter.

Det tok sannelig ikke langt tid for "the presidential" Donald Trump igjen viste sitt sanne ansikt - på Twitter, selvsagt.  Det er vel som det skal så være at han har kalt sin private Twitter-konto for @realDonaldTrump.  Muligens ut fra tanken om at angrep er det beste forsvar, twitret han i natt tre ganger med kort tids mellomrom totalt udokumenterte beskyldninger om at Obama skal ha avlyttet telefonen hans i valgkampen.  Hadde det ikke vært snakk om The Donald, ville jeg vært sikker på at det var "fake news" at en amerikansk president faktisk holder på slik.  Bare se her:

 

Terrible! Just found out that Obama had my "wires tapped" in Trump Tower just before the victory. Nothing found. This is McCarthyism!

12:35 PM - 4 Mar 2017

 

Is it legal for a sitting President to be "wire tapping" a race for president prior to an election? Turned down by court earlier. A NEW LOW!

12:49 PM - 4 Mar 2017

 

How low has President Obama gone to tapp my phones during the very sacred election process. This is Nixon/Watergate. Bad (or sick) guy!

1:02 PM - 4 Mar 2017

2 liker  
Svar
Kommentar #109

Oddbjørn Johannessen

153 innlegg  12691 kommentarer

Litt språklig pirk

Publisert 10 måneder siden

Alle kan gjøre tastefeil, men det forundrer meg at Trumps språk gjennomgående inneholder en rekke banale språkfeil - som f.eks. når han bruker dobbelkonsonant i infinitivsformen av verbet to tap, slik som i det siterte ("tapp")...

2 liker  
Svar
Kommentar #110

Njål Kristiansen

140 innlegg  18901 kommentarer

Publisert 10 måneder siden
Oddbjørn Johannessen. Gå til den siterte teksten.
Hadde det ikke vært snakk om The Donald, ville jeg vært sikker på at det var "fake news" at en amerikansk president faktisk holder på slik.  Bare se her:

I mine øyne er dette en demonstrasjon på hvor fake news stammer fra. Her ser vi det til og med i deres fødsel. Og vi vet hvem far til barnet er samtidig. 

2 liker  
Svar
Kommentar #111

Hermod Herstad

0 innlegg  6989 kommentarer

Publisert 10 måneder siden
Njål Kristiansen. Gå til den siterte teksten.
I mine øyne er dette en demonstrasjon på hvor fake news stammer fra. Her ser vi det til og med i deres fødsel. Og vi vet hvem far til barnet er samtidig. 

Jeg våger sjelden å uttale meg for skråsikkert rundt påstander om hva diverse hemmelige tjenester er i stand til å finne på, men skiller likevel mellom påstander og dokumenterte fakta.

Noe annet er at Trump i dag sitter i en sjeldent privilegert posisjon til konspirasjonsteoretiker å være? Kan vi forvente en strøm av dokumentert bekreftede eller avkreftede teorier? :-)

2 liker  
Svar
Kommentar #112

Randi TunIi

10 innlegg  3716 kommentarer

Publisert 10 måneder siden
Oddbjørn Johannessen. Gå til den siterte teksten.

Terrible! Just found out that Obama had my "wires tapped" in Trump Tower just before the victory. Nothing found. This is McCarthyism!

12:35 PM - 4 Mar 2017

 

Is it legal for a sitting President to be "wire tapping" a race for president prior to an election? Turned down by court earlier. A NEW LOW!

12:49 PM - 4 Mar 2017

 

How low has President Obama gone to tapp my phones during the very sacred election process. This is Nixon/Watergate. Bad (or sick) guy!

1:02 PM - 4 Mar 2017

At det går an å holde på sånn. Han er ikke sann.  Skjønner ikke de som tror på hans konspirasjonsteorier.

1 liker  
Svar
Kommentar #113

Hermod Herstad

0 innlegg  6989 kommentarer

Publisert 10 måneder siden
Randi TunIi. Gå til den siterte teksten.
At det går an å holde på sånn. Han er ikke sann.  Skjønner ikke de som tror på hans konspirasjonsteorier.

Jeg må innrømme at disse twittermeldingene gjorde meg litt nysgjerrig og forventningsfull? Jeg kan ikke finne noe i nyhetsbildet som kunne foranledige dem, men har Trump blitt varslet om kommende avsløringer?

Svar
Kommentar #114

Randi TunIi

10 innlegg  3716 kommentarer

Publisert 10 måneder siden
Hermod Herstad. Gå til den siterte teksten.
Jeg må innrømme at disse twittermeldingene gjorde meg litt nysgjerrig og forventningsfull? Jeg kan ikke finne noe i nyhetsbildet som kunne foranledige dem, men har Trump blitt varslet om kommende avsløringer?

Jeg vet ikke, men det står i MSN nyheter:

Dette er forferdelig! skriver presidenten på Twitter.

USAs president Donald Trump hevder lørdag at hans forgjenger i embetet, Barack Obama, avlyttet ham før valgkampseieren i november i fjor.

«Dette er forferdelig! Fant nettopp ut at Obama avlyttet telefonen min i Trump Tower like før seieren. Ingenting funnet. Dette er McCarthyisme!» skriver presidenten på Twitter.

Ingen av anklagene er bekreftet.

Barack Obama har selv ikke kommentert de vågale påstandene

http://www.msn.com/nb-no/nyheter/verden/trump-hevder-han-ble-avlyttet-av-obama/ar-AAnMlja?li=AAb27D5&ocid=spartanntp

1 liker  
Svar
Kommentar #115

Hermod Herstad

0 innlegg  6989 kommentarer

Publisert 10 måneder siden
Randi TunIi. Gå til den siterte teksten.
Jeg vet ikke, men det står i MSN nyheter

Ja, twittermeldingene er reelle nok og er omtalt i mediene. Men disse twitringene utløste forventninger om mulige avsløringer bygget på en slik eventuell avlytting. Jeg kan ikke finne noen slike?

Svar
Kommentar #116

Randi TunIi

10 innlegg  3716 kommentarer

Publisert 10 måneder siden
Hermod Herstad. Gå til den siterte teksten.
Ja, twittermeldingene er reelle nok og er omtalt i mediene. Men disse twitringene utløste forventninger om mulige avsløringer bygget på en slik eventuell avlytting. Jeg kan ikke finne noen slike?

Nei, ikke jeg heller. Det her er vel bare noe Trump har funnet på for å få oppmerksomheten på andre ting enn justisministerens kontakt med Russland. Ellers hadde nok noen kunne bekreftet avlytningen, om det hadde vært sant.

1 liker  
Svar
Kommentar #117

Gjermund Frøland

9 innlegg  5041 kommentarer

Samme konto 77 minutter senere:

Publisert 10 måneder siden
Oddbjørn Johannessen. Gå til den siterte teksten.
Alle kan gjøre tastefeil, men det forundrer meg at Trumps språk gjennomgående inneholder en rekke banale språkfeil - som f.eks. når han bruker dobbelkonsonant i infinitivsformen av verbet to tap, slik som i det siterte ("tapp")...

Klokka 14:19 skriver Trump: "Arnold Schwarzenegger isn't voluntarily leaving the Apprentice, he was fired by his bad (pathetic) ratings, not by me. Sad end to great show"

Denne miksen av politikk og underholding, hummer og kanari, privat og offentlig, tyder på at USA har feil person på feil plass. (Nei, jeg tenker ikke på Schwarzenegger.)

3 liker  
Svar
Kommentar #118

Carl Wilhelm Leo

4 innlegg  508 kommentarer

Kritikk ned til rettskrivningen.

Publisert 10 måneder siden
Oddbjørn Johannessen. Gå til den siterte teksten.
det forundrer meg at Trumps språk gjennomgående inneholder en rekke banale språkfeil - som f.eks. når han bruker dobbelkonsonant i infinitivsformen av verbet to tap, slik som i det siterte ("tapp")...

Det er bra , om man går tom for politiske argumenter kan man kritisere rettskrivningen .  AHA ! Der har vi noe å kritisere. Kunsten å få med alt.

Vel , all kritikk av Donald Trump gjør sikkert godt , men  det blir kanskje litt stusslig med flisespikkeri. 

Nei , her har dere gutten sin som ikke legger papp i mellom når han kritiserer Donald Trump over 2 sider i Vårt Land, papiravisen, lørdag 18 februar 2017 , side 34 og 35 :

Vi har fornøyelsen av å lese forfatter Pål Norheims analyse "USA`s  President", "En slags omvendelse".

Her er sitater om Trump i norsk presse ( Vårt Land):

"Fra stormannsgal til stormannsgal med misjon. Kanskje dette er forklaringen på Donald Trumps siste utfall ?" 

(Spørsmålstegn innsatt av meg , på prinsipielt filologisk grunnlag.)

Vi får et innblikk i Trumps karaktertrekk , som rundes av med:

"På mange vis forble han selvsagt den samme uvørne skryt- og løgnhalsen , den lett krenkbare dampveivalsen , internettrollet ; og dette er karaktertrekk han nok vil bære med seg så lenge det er liv i han".

En meget dyster diagnose , må jeg si.

Og det blir verre :

"Men med valgseieren tror jeg han ble forvandlet fra en megaloman nasisst til en megaloman narsissist med en misjon..."

Llitt usikker på hvilken målestokk vi ser for oss her ; et kubikk lysår ?

Om man tolker den videre analysen riktig så inneholder den negative vibrasjoner; vi leser om de små grådige hendene et ondskapsfullt forsyn har festet på mannen - og nisjer i hans sorte sjel.

Artikkelen anbefales som lærebok i kritikk av Donald Trump.

God helg.

2 liker  
Svar
Kommentar #119

Gjermund Frøland

9 innlegg  5041 kommentarer

Forslag

Publisert 10 måneder siden
Carl Wilhelm Leo. Gå til den siterte teksten.
Vi har fornøyelsen av å lese forfatter Pål Norheims analyse "USA`s  President , "En slags omvendelse".

Jeg foreslår at Pål Norheim selv får stå inne for det han skriver.

Vi er vel ikke interessert i å utdele guilt by association?



2 liker  
Svar
Kommentar #120

Petter Kvinlaug

190 innlegg  5346 kommentarer

Men...

Publisert 10 måneder siden
Gjermund Frøland. Gå til den siterte teksten.
Vi er vel ikke interessert i å utdele guilt by association?

Er det ikke nettopp det som skjer med Trump? Han skal trampes ned for enhver pris.

Han har sagt mye rart, men det er tydelig at han vil ha arbeidsplasser tilbake til USA, og ha kontroll på den ulovlige innvandringen. He's a man of action, så vi får se hva som skjer....

3 liker  
Svar
Kommentar #121

Gjermund Frøland

9 innlegg  5041 kommentarer

Hva er "guilt by association"?

Publisert 10 måneder siden
Petter Kvinlaug. Gå til den siterte teksten.
Er det ikke nettopp det som skjer med Trump? Han skal trampes ned for enhver pris.

"Guilt by association" betyr å prøve å klistre meninger/merkelapper på andre mennesker som har en annen oppfatning enn en selv. Ingen som skriver på denne tråden skal måtte assosieres med den artikkelen i VL som det refereres til i #118.

Og når det gjelder "a man of action" er det mitt inntrykk at vi har å gjøre med en mann som ser på TV og taler/skriver tweets ut fra hva som er i hodet til enhver tid etter at hodet har fått bearbeidet det som idiotboksen har formidlet, jf. “You look at what happened last night in Sweden”.

2 liker  
Svar
Kommentar #122

Carl Wilhelm Leo

4 innlegg  508 kommentarer

Hysj ?

Publisert 10 måneder siden
Gjermund Frøland. Gå til den siterte teksten.

Jeg foreslår at Pål Norheim selv får stå inne for det han skriver.

Vi er vel ikke interessert i å utdele guilt by association?

Det er ikke ofte man har så mange kompetente amatørpsykologer på banen som gir seg i kast med Presidenten i USA`s mentale status , og  det er interessant å se  hvor langt enkelte går i å utrede sin negative synsing om den valgt president .

Spesielt for de som har fått ytringer strøket grunnet "udokumenterte påstander".

Man kan selvfølgelig  mene at et slikt epos bør gå upåaktet hen - mens andre kanskje mener at det bør nevnes hva det ikke leses korrektur eller sensur på. Kanskje ytringsfriheten er fleksibel ? 

Jeg har henvist til artikkelen slik at begeistrede fans kan nyte den i fred og ro. 

2 liker  
Svar
Kommentar #123

Gjermund Frøland

9 innlegg  5041 kommentarer

Jeg er enig.

Publisert 10 måneder siden
Carl Wilhelm Leo. Gå til den siterte teksten.
Man kan selvfølgelig  mene at et slikt epos bør gå upåaktet hen - mens andre kanskje mener at det bør nevnes hva det ikke leses korrektur eller sensur på. Kanskje ytringsfriheten er fleksibel ? 

Dette "eposet" som du viser til, er absolutt et studium verdt, men når det presenteres i denne tråden, og som kommentar til #109, blir det ikke annet enn "guilt by association". For ordens skyld kan jeg si at jeg er enig med deg i at stavefeil og små slurvefeil i en tweet ikke er en kommentar verdt.

På den annen side, mye av det Trump har sagt og skrevet (ytringer vi selv kan se, og ikke ytringer parafrasert av "fake media") er preget av språklige ellipser, gjerne ellipser av den typen som benyttes av ivrige barn og berusede, ellipser av den typen som krever omfattende tankearbeid hos tilhøreren for å nøste opp i hvilke observasjoner/refleksjoner som kan ligge til grunn for ytringen.

2 liker  
Svar
Kommentar #124

Njål Kristiansen

140 innlegg  18901 kommentarer

Antitesen

Publisert 10 måneder siden
Hermod Herstad. Gå til den siterte teksten.

Jeg våger sjelden å uttale meg for skråsikkert rundt påstander om hva diverse hemmelige tjenester er i stand til å finne på, men skiller likevel mellom påstander og dokumenterte fakta.

Noe annet er at Trump i dag sitter i en sjeldent privilegert posisjon til konspirasjonsteoretiker å være? Kan vi forvente en strøm av dokumentert bekreftede eller avkreftede teorier? :-)

Jeg kan minne om Thorvald Stoltenbergs ord da han ble anklaget for å ha avlyttet Kåre Willoch; skulle jeg ha behov for å avlytte ham for å finne ut hva han mener? Hvis jeg lurer kan jeg da bare ringe!

Slik er det også med oss mennesker. Som en del av en naturlig prosess blir en presidentkandidat eller valgt president avlyttet av de hemmelige tjenester for å avsløre trusler mot vedkommende. Ingen president kan innbille seg at det finnes en privat sfære når man har entret det sjiktet. Det er helt naturlig ut fra sikkerhetshensyn. At en president ikke forstår dette bygger opp under forklaringen av hans person. 

Så bør vi stille oss spørsmålet; hva ville skjedd hvis Trump Tower ikke ble bevoktet og avlyttet. La oss si at Trump lå der som en gapende hval på land. Hva ville vi sagt da? Det er helt legitimt at etterretningstjenestene overvåker en valgt president, før og etter at han blir valgt, og viser en ansvarlig opptreden. Tenk på reaksjonene om man hadde vært restriktiv med overvåkningen. Tenk på nyhetsoppslagene om at det var mye stress rundt Trump Towers før innsettelsen. Publikum ble pålagt restriksjoner ved inngangen. Skulle man latt disse være? Tenk et øyeblikk på hva som ville vært bildet om ikke sikkerhetsjenestene hadde tatt sine ordinære forholdsregler før dere kritiserer. 

1 liker  
Svar
Kommentar #125

Hermod Herstad

0 innlegg  6989 kommentarer

Publisert 10 måneder siden
Njål Kristiansen. Gå til den siterte teksten.
Ingen president kan innbille seg at det finnes en privat sfære når man har entret det sjiktet.

Da det viste seg at avsløringene av den sparkede sikkerhetssjefen, Michael Flynn, bygde på telefonavlyttinger, avstedkom det protester fra Team Trump over en slik avlytting.

Seinere har man slått seg til ro med at når man slår på tråden til russiske "diplomater" i Washington, løper man en viss risiko for at samtalen blir snappet opp uavhengig av om en selv er målet for en slik avlytting. :-) 

2 liker  
Svar
Kommentar #126

Njål Kristiansen

140 innlegg  18901 kommentarer

Publisert 10 måneder siden
Hermod Herstad. Gå til den siterte teksten.
Seinere har man slått seg til ro med at når man slår på tråden til russiske "diplomater" i Washington, løper man en viss risiko for at samtalen blir snappet opp uavhengig av om en selv er målet for en slik avlytting. :-) 

azz, er man i det sjiktet må man regne med at noen hører samtalen. 1,3 mio etterretningsfolk må jo ha noe og gjøre, og ikke minst vise til. Hvis dette er et problem må man heller slakke på sikkerheten. Hvem vil det? Eskalerer man først sikkerheten gjennom avlytting til amerikanske nivåer må man regne med at etterretningsoffiserer hører det minste stønn som foregår i heimen. Man kan beklage dette, men det er problematisk å slippe opp overvåkningen når man først har innført den. Et viktig spørsmål kan jo være om man kan løse opp noe av systemene nå 16 år etter siden islamsk terror ikke er et problem for USA. Før eller siden må man komme ned på jorden igjen og innrømme naboen retten til å stønne uten at noen andre enn de impliserte fanger opp det. Virkeligheten i dag er snarere at man har skapt seg fiender som gjør som fiender gjør, uten at dette er grunnet i noe egentlig fiendebilde, og at om man løser opp situasjonen forsvinner fiendebildet av seg selv?

1 liker  
Svar
Kommentar #127

Carl Wilhelm Leo

4 innlegg  508 kommentarer

Travle tider ?

Publisert 10 måneder siden
Randi TunIi. Gå til den siterte teksten.
Det her er vel bare noe Trump har funnet på for å få oppmerksomheten på andre ting enn justisministerens kontakt med Russland. Ellers hadde nok noen kunne bekreftet avlytningen, om det hadde vært sant.

Et par utfyllende punkter :

http://redstatewatcher.com/article.asp?id=66025

--

Ikke uventet ser vi forøvrig i pressen at hetskampanjen mot Marie Le Pen er kommet godt i siget - her blir det mye å gjøre.

 http://www.reuters.com/article/us-france-election-lepen-eu-idUSKBN1671LR

Tja ," The Lawmakers"   vet når man bør gripe inn - og når man absolutt ikke må gripe inn. Igjen ser vi " Justice serves only those who serve themselves".

Ikke rart de er desperate - vinner Le Pen er det "Game Over" for både EU og dets adel.

4 liker  
Svar
Kommentar #128

Oddbjørn Johannessen

153 innlegg  12691 kommentarer

Apropos "fake news"...

Publisert 10 måneder siden

"Red State Watcher" er kjent for å dyrke konspirasjonsteorier om det meste som befinner seg til venstre for det ekstreme høyre.  

Når Trump har sagt "røyk", sier klakkørene hans "ingen røyk uten ild" - og vips, har vi en "sak" gående...

2 liker  
Svar
Kommentar #129

Njål Kristiansen

140 innlegg  18901 kommentarer

Publisert 10 måneder siden
Oddbjørn Johannessen. Gå til den siterte teksten.
Når Trump har sagt "røyk", sier klakkørene hans "ingen røyk uten ild" - og vips, har vi en "sak" gående...

Og som spådd, Trump vil ikke kunne løpe fra sin personlighet og har allerede bevist påstanden. Først kommer hans partifeller og glatter ut på en del av teppet og så rufser presidenten det til på en annen. Og slik går no dagan...

2 liker  
Svar
Kommentar #130

Carl Wilhelm Leo

4 innlegg  508 kommentarer

Logikk i Politikk ?

Publisert 10 måneder siden
Oddbjørn Johannessen. Gå til den siterte teksten.

"Red State Watcher" er kjent for å dyrke konspirasjonsteorier om det meste som befinner seg til venstre for det ekstreme høyre.  

Når Trump har sagt "røyk", sier klakkørene hans "ingen røyk uten ild" - og vips, har vi en "sak" gående...

Hyggelig at  De tar opp konspirasjonsteorier , så vi kan friske på hukommelsen.

De som arbeider innenfor rammene av alminnelig logikk , vil muligens huske følgende problemstilling :

Obama-administrasjonen har ifølge alle media og varslere avlyttet alt , inkludert Tysklands Angela Merkel.

Er det da logisk å trekke den slutning at det er fullstendig utelukket at den samme Obama-administrasjonen, mot all formodning , skulle gjort noe så utenkelig som å avlytte Donald Trump ?

Røyk uten ild og flammer ? 

I fall kollektivt hukommelstap :

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/usa/tysk-avis-obama-godkjente-avlytting-av-merkel/a/10127815/

Fra media som ikke ligger til det ekstreme høyre for Che Guevara ,  bruker vi Huffington Post og The Guardian :

 http://www.huffingtonpost.com/2013/10/27/obama-angela-merkel_n_4167407.html

https://www.theguardian.com/us-news/2015/jul/08/nsa-tapped-german-chancellery-decades-wikileaks-claims-merkel

 

2 liker  
Svar
Kommentar #131

Oddbjørn Johannessen

153 innlegg  12691 kommentarer

Akk ja, sann

Publisert 10 måneder siden
Carl Wilhelm Leo. Gå til den siterte teksten.
Hyggelig at  De tar opp det med konspirasjonsteorier , så vi kan friske på hukommelsen.

Vel, De får jo følge med hr. Leo - og se om helten Deres har så mye troverdighet igjen når det lir litt på.

1 liker  
Svar
Kommentar #132

Peder M.I. Liland

2 innlegg  364 kommentarer

Katastrofe

Publisert 9 måneder siden

Enkelte amerikanere som Robert Reich bruker dette begrepet, for å slå fast behovetfor å fjerne ham på lovlig vis. En ting erselvsagt  angrep på ytrinsfrihet og rettsvesen. Men med dagens foreslåtte helseplaan skjer det en ny katastrofe, der lov og rett og normal samfunnsmessig solidaritet gis på båten, for å styrke ... ja, det vet alle som følger litt med.  

1 liker  
Svar

Lesetips

Gammel vin, ferskt brød
av
Åste Dokka
4 dager siden / 934 visninger
3 kommentarer
av
Søren Ferling
4 dager siden / 66 visninger
0 kommentarer
Tente Trump lunta?
av
Erling Rimehaug
9 dager siden / 7511 visninger
224 kommentarer
Himmel nå!
av
Erling Rimehaug
18 dager siden / 2624 visninger
71 kommentarer
Den barmhjertige Trump
av
Åste Dokka
27 dager siden / 3472 visninger
29 kommentarer
Ateistens bekjennelser
av
Trond Skaftnesmo
rundt 1 måned siden / 7716 visninger
309 kommentarer
Er Noahs Gud vår Gud?
av
Sofie Braut
rundt 1 måned siden / 8312 visninger
225 kommentarer
Å være snill
av
Åste Dokka
rundt 2 måneder siden / 2513 visninger
2 kommentarer
Les flere

Siste innlegg

Les flere

Siste kommentarer

Robin Tande kommenterte på
Guds vrede – og den ubegripelige forsoningen
1 minutt siden / 2645 visninger
Oddbjørn Johannessen kommenterte på
Selvsagt er der intet liv etter døden.
10 minutter siden / 975 visninger
Gunnar Søyland kommenterte på
Selvsagt er der intet liv etter døden.
11 minutter siden / 975 visninger
Kjell G. Kristensen kommenterte på
Selvsagt er der intet liv etter døden.
13 minutter siden / 975 visninger
Øystein Røiseland kommenterte på
Nok strid blant kristne!
14 minutter siden / 256 visninger
Bjørn Erik Fjerdingen kommenterte på
Selvsagt er der intet liv etter døden.
15 minutter siden / 975 visninger
Tore Olsen kommenterte på
Guds vrede – og den ubegripelige forsoningen
24 minutter siden / 2645 visninger
Bjørn Erik Fjerdingen kommenterte på
Selvsagt er der intet liv etter døden.
29 minutter siden / 975 visninger
Øystein Røiseland kommenterte på
Vårt Land og Venstres sjel
37 minutter siden / 200 visninger
Tore Olsen kommenterte på
Guds vrede – og den ubegripelige forsoningen
38 minutter siden / 2645 visninger
Tore Olsen kommenterte på
Selvsagt er der intet liv etter døden.
rundt 1 time siden / 975 visninger
Karl Øyvind Jordell kommenterte på
Danning framfor alt
rundt 1 time siden / 656 visninger
Les flere