Verdidebatt

Bibelselskapets ukrainske liksomdialog

Kva vil Bibelselskapet med det ukrainske dialogmøtet sitt? Kvifor prøver Bibelselskapet å få oss til å tru at møtet er viktig når Den ukrainske ortodokse kyrkja under Moskvapatriarkatet ikkje kjem?

Dette er en kommentar. Den gir uttrykk for skribentens analyser og meninger.

På grunnlag av info frå Bernt Greger Olsen i Bibelselskapet, skriv Dagen om «ukrainske og russiske kirker» som kjem «til toppmøte i Norge». Og Vårt Land har vore ute om same sak.

Det er berre det at ingen frå Den russiske ortodokse kyrkja kjem. Men pytt, pytt, liksom. Kva gjer vel det om den største gresk-ortodokse kyrkja i Ukraina ikkje kjem til Oslo?

Ja, kven er det eigenleg som kjem til Oslo frå russisk hald? Kven andre – i Russland – enn Den russiske ortodokse kyrkja, er det verd å ha dialog med?

Nokre atterhald

No er det eit problem her og det er at ein lite kan stola på norske medium når dei skriv om slikt dei ikkje har greie på – herunder Den gresk-ortodokse kyrkja, slik ho kjem til utrykk i dei ulike lokale kyrkjene og dei lokale kyrkjene sitt tilhøve til dei – ofte – meir overnasjonale kyrkjefyrstane. Norske medium har i liten grad synt vilje til å ha greie på kva dei snakkar om når det gjeld dette.

Difor er det uvisst - for meg - kva Dagen og Bibelselskapet eigentleg seier.

For det finst det to (minst) ukrainske kyrkjer som kallar seg «Den ukrainske ortodokse kyrkja». Den eine tilhøyrer Moskvapatriarkatet. Patriarken av Moskva er soleis patriark over Den russiske ortodokse kyrkja og Den ukrainske ortodokse kyrkja. Og denne, ukrainske, ortodokse kyrkja er godteken som ei gresk-ortodoks kyrkje av heile felleskapen av gresk-ortodokse kyrkjer.

Den andre kyrkja, dvs «Den ukrainske, ortodokse kyrkja» som t.d. president Påråsjenkå er med i  – og som altso kjem til Oslo, er ikkje godkjend som ei gresk-ortodoks kyrkje – ho er ikkje med i felleksskapen av dei gresk-ortodokse kyrkjene.

Med andre ord: Utifrå det som kjem fram i Dagen, er det ikkje grunnlag for å tru at det kjem ein einaste gresk-ortodoks representant til møtet Oslo.

Spørjeteikn ved heile møtet

Dersom ein legg godviljen til, er det vel rimlegast å tru at det Bibelseslskapet vil ha sagt er at ingen frå Moskvapatriarkatet – korkje frå Den russiske ortodokse kyrkja eller ifrå Den ukrainske ortodokse kyrkja – har meldt seg på til «Oslo-kanalen».

Og i så fall: Kva er då vitsen med dette møtet?

Russlandskjennar Julie Wilhelmsen trekkjer parallellar og meiner at «som Putin, so patriark» — ho meiner at Moskva-patriarkaten  er like vanskeleg som Putin. Henne om det. Men dersom ein fyrst skal dra parallellar, so kan ein spørja: Er det denne typen «dialog» ein, her i Vesten, drøymer om skipa i Ukraina, generelt? Ein «dialog» der den ein av dei to viktigaste partane ikkje er med på dialogen?

Det er ikkje nokon som har plikt til å møta opp når Bibelselskapet i Noreg kallar. Bibelselskapet skrøyter av å ha fått til eit viktig dialogmøte. Men med det som er kome fram, er det lite som tyder at dette møtet kjem til å verta viktig. Med mindre føremålet med møtet skulle vera at ein ynskjer å vera med på skapa religiøs splitting – i endå større grad – i Ukraina, slik maydan-tilhengjar Alexander Tymczuk alt har skrive om her på Verdidebatt.

Men kan henda nokon frå Bibelselskapet kan setja ljos på kven som i grunnen kjem på dette møtet?

Les mer om mer disse temaene:

Vårt Land anbefaler

1

1

1

Annonse
Annonse

Les dagens papirutgave

e-avisen

Mer fra: Verdidebatt