Av alle de selskap som kunne ha funnet det interessant å ta "drittjobben" det er å moderere de aller fleste norske nettdebatter, så er det nettopp et PR-byrå som har funnet ut, at, "ja, akkurat den drittjobben vil vi heretter ta oss av. Vi vil gjøre det ingen andre gidder å gjøre selv. Vi i PR-byrået Körberg Schottenius Partners AB vil passe på". Er det da oss tillatt å være litt mistenksom?
Fra Körberg Schottenius Partners AB webside ser vi;
VERKSAMHET / ÄNDAMÅL
Bolaget ska bedriva konsultationer i affärsstrategi, affärs- utveckling och marknadsföring för företag och organisationer inom "Business to Business" och inom "Business to consumer" samt därmed förenlig verksamhet.
PR-byrået Körberg Schottenius Partners AB mener altså at det å drive med moderatortjenester i nesten samtlige norske nettdebatter er en virksomhet som er klart forenlig med deres større virksomhet. Men på hvilken måte er det å moderere norske nettdebatter i stor stil forenlig med å bedrive PR og massepåvirkning? På hvilken måte ser PR-byrået at de skal nå sine og sine kunders overordnede mål gjennom å gjøre akkurat denne drittjobben?
Vel det vet vi jo ikke, for vi kjenner jo ikke til deres kundelister, og for alt vi vet kan det altså her kun være snakk om en selvoppofrende og rent altruistisk innsats i og for et levende og velfungerende norsk demokrati på grasrotplanet. Og på den annen side vet vi i det minste at den frie norske debatten av en eller annen grunn er veldig interessant å moderere. For et PR-byrå...
Winner or loser?